جشنواره تورنتو با طعم شعار‌های ضدصهیونیستی

این نخستین باری نیست که مشارکت RBC در جشنواره تورنتو باعث بحث و جدل می‌شود. سال پیش و قبل از آغاز جنگ ۷ اکتبر، گروهی از فیلمسازان کانادایی همراه چهره‌های هالیوود از جشنواره فیلم تورنتو خواستند روابط خود را با این کمپانی صنعت نفت و گاز به دلیل تأمین مالی اسرائیل قطع کند.
کد خبر: ۶۸۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 10September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، طرفداران مردم فلسطین به همکاری جشنواره تورنتو با کمپانی حامی رژیم اسرائیل در افتتاحیه این رویداد با سر دادن شعار‌های ضدصهیونیستی اعتراض کردند. 

جشنواره تورنتو با طعم شعار‌های ضدصهیونیستی

جشنواره فیلم تورنتو۲۰۲۴ در حالی کار خود را شروع کرد که با تجمع طرفداران فلسطینی معترض به رویال بانک کانادا که شریک رسمی این رویداد سینمایی است، دقایقی متوقف شد.

چند معترض پیش از آغاز برنامه افتتاحیه وارد سینما پرنس ولز شدند و نمایش فیلم درام «فندق‌شکن‌ها» با بازی بن استیلر و به کارگردانی دیوید گوردون گرین را متوقف کردند.

آن‌ها در حالی که شعار «آر. بی. سی نسل‌کشی را تأمین مالی می‌کند» سرداده بودند، اشاره‌ای آشکار به روابط این بانک با اسرائیل داشتند و این در حالی است که جنگ نابرابر رژیم‌صهیونیستی با مردم غزه وارد یازدهمین ماه می‌شود.

تظاهرکنندگان تابلو‌هایی در دست داشتند که پیام‌هایی با همین مضمون داشت، از جمله اینکه «آر. بی. سی آینده ما را می‌کشد». معترضان پس از دقایقی از سوی نیرو‌های امنیتی به بیرون از سالن هدایت شدند.

مدیریت جشنواره در پاسخ به این اعتراض با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد بحران انسانی در غزه همچنان تأثیر ویرانگری دارد و این جشنواره با همه کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، احساس همدردی می‌کند.

این نخستین باری نیست که مشارکت RBC در جشنواره تورنتو باعث بحث و جدل می‌شود. سال پیش و قبل از آغاز جنگ ۷اکتبر، گروهی از فیلمسازان کانادایی همراه چهره‌های هالیوود از جشنواره فیلم تورنتو خواستند روابط خود را با این کمپانی صنعت نفت و گاز به دلیل تأمین مالی اسرائیل قطع کند. 
مارک روفالو، ریچل مک آدامز و خواکین فینیکس با امضای نامه سرگشاده نگرانی‌های خود را برای همکاری جشنواره تورنتو با RBC ابراز کردند و به حمایت از این کمپین برخاستند.

در بیانیه مطبوعاتی مخالفان با این همکاری، از بیان اعتراض همزمان با نمایش فیلم «فندق‌شکن» به عنوان «اقدامی در همبستگی با کسانی که برای رسیدگی به وضعیت اضطراری آب و هوایی و همچنین پایان دادن به جنگ در غزه و حمایت از حاکمیت بومی می‌جنگند» یاد شد. 
الزا کفارت از کمپانی «میدنایت کینگ‌دام فیلمز» که سازمان‌دهنده و سخنگوی این کمپین است، گفت: رابطه جشنواره تورنتو با RBC به معنی جنایتی با هدف سفیدشویی هنری کمپانی‌ای است که هم زندگی انسان و هم کره زمین را تهدید می‌کند. ما به عنوان کارگران سینما، اجازه نمی‌دهیم صنعت ما را کسانی که از تخریب آب و هوا و جوامع ما سود می‌برند، به نفع خود به کار ببرند.

چهل‌ونهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو کار خود را با اولین نمایش رسمی جهانی «فندق‌شکن» آغاز کرد.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار