رئیس ستاد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس:

استحکام شخصیتی سردار شهید کاوه؛ یکی از ابعاد پنهان شخصیت ایشان است

سردار عسکری گفت: یکی رموز شخصیتی سردار شهید کاوه؛ استحکام شخصیتی ایشان است. کسانی که دارای استحکام شخصیت باشند؛ از ارزش‌ها دست نمی‌کشند و تکالیف خود را با کیفیت و صحیح انجام می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ - 20September 2024

استحکام شخصیتی سردار شهید کاوه؛ یکی از ابعاد پنهان شخصیت ایشان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار «حمید عسکری» رئیس ستاد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس در مراسم سی‌وهشتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا؛  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهیدان، طی سخنانی اظهار داشت: لشکر ویژه شهدا؛ از یگان‌های بسیار مهم سپاه و همچنین استان خراسان محسوب می‌شود. این لشکر در ابتدا؛ یک تیپ مرکب از سه استان همدان، کرمانشاه و خراسان بود که بعدها تمام تشکیلات آن به خراسان واگذار شد.

وی افزود: لشکر ویژه شهدا توسط سردار و فرماندهان شهیدی چون «محمد بروجردی»، «ناصرکاظمی»، «علی گنجی‌زاده»، «علی قمی» و «محمود کاوه» بر اساس تقوا؛ بنیان گذاشته شد.

رئیس ستاد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: این لشکر در طول سال‌های دفاع مقدس؛ کارنامه درخشانی در مقابله با متجاوزان داخلی و خارجی دارد. همچنین در ایجاد امنیت برای مردم کردستان نقش شهید کاوه در فرماندهی این لشکر بی بدیل هست.

وی در تشریح نبوغ نظامی سردار شهید کاوه گفت: این شهید والامقام؛ متولد سال ۱۳۴۰ است. وقتی که ایشان ۱۷ سالش بود؛ انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. در سن ۱۸ سالگی، مربی یک مرکز آموزش نظامی می‌شود، در سن ۱۹ سالگی به فرماندهی عملیات سقز می‌رسد، در سن ۲۰ سالگی؛ فرماندهی عملیات تیپ ویژه شهدا را عهده‌دار می‌شود و در سن ۲۲ سالگی به سمت فرماندهی این لشکر می‌رسد.

سردار عسکری با بیان اینکه یکی رموز شخصیتی سردار شهید کاوه؛ استحکام شخصیتی ایشان است در ادامه، یادآور شد: کسانی که دارای استحکام شخصیت باشند؛ از ارزش‌ها دست نمی‌کشند، تکالیف خود را با کیفیت و صحیح انجام می‌دهند و از ملاحظه و مسامحه‌کاری پرهیز دارند. این افراد به امتیازاتی هم دست پیدا می‌کنند که این امتیازها عبارت از بصیرت، تشخیص اولویت و قاطعیت و ثبات در تصمیم‌گیری.

وی همچنین یادآور شد: شخصیتی مثل سرلشکر شهید «حسن آبشناسان» که پیش از انقلاب اسلامی ایران در کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا دوره‌ها و آموزش‌های بسیار سنگین تکاوری را دیده و برای خودش یک چریک است؛ در وصف سرداری مثل شهید کاوه می‌گوید :«او یک چریک پاک‌باخته است».

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار