مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای طرح قرآنی شهید عاصمی ویژه ۶۰۰۰ فرهنگی در خراسان رضوی

شوشتری گفت: طرح قرآنی شهید عاصمی بسیار ارزشمند است که قبلا شروع شده و امسال این طرح برای ۶ هزار نفر از همکاران فرهنگی برنامه‌ریزی شده که با اجرای آن ۲۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۶۹۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ - 22September 2024

اجرای طرح قرآنی شهید عاصمی ویژه ۶۰۰۰ فرهنگی در خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز یک مهر ماه در آیین نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت آموزش و پرورش خراسان رضوی که در مدرسه شاهد خاندان قفلی برگزار شد، ضمن عرض تبریک شروع سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امروز ۸۰ هزار همکار فرهنگی در ۴۷ منطقه آموزشی در مدارس وظایف خود را با شور و نشاط بیشتر آغاز می‌کنند.  

وی با اشاره به صرفه‌جویی صورت گرفته در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در ۲ سال گذشته در کار‌های اداری اداره‌کل با نصب سیستم حفاظت و پشتیبانی، تغییر پهنای باند، اتوماسیون اداری که در همه جا فعال است حداقل ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به طرح نورا گفت: در طرح نورا، در تمام مدارس و ادارات، توسط ۸۰ همکار خانم، تلاش بسیار گسترده انجام شده است. حدود ۵۰۰ نفر مدرسین آموزش خانواده، بعد از پنج سال ساماندهی شدند، آزمون و مصاحبه برگزار شد و گواهی تدریس برای آموزش خانواده دریافت کردند، همچنین برای اولیای دانش‌آموزان این طرح بسیار گسترده است و خارج از آموزش‌وپرورش نیز افراد می‌توانند شرکت و همکاری کنند.  

این مقام مسئول افزود: در تربیت مربی جهاد تبیین با اداره اطلاعات، در ۲ سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر آموزش کامل دیدند و بیش از  ۱۰۰ نفر در جلسات مناطق مختلف حضور پیدا کردند.  

شوشتری ادامه داد: طرح قرآنی شهید عاصمی بسیار ارزشمند است که قبلا شروع شده و باعث شد در سال گذشته ۴ هزار همکار فرهنگی ابتدایی، آموزش قرآن را پشت سر گذاشتند و این همکاران علی‌رغم اینکه معلم هستند آموزش قرآن نیز فراگرفتند و به دانش‌آموزان آموزش دادند. امسال این طرح برای ۶ هزار نفر دیگر از همکاران فرهنگی برنامه‌ریزی شد که با اجرای آن ۲۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.  

وی گفت: قرارگاه دانش‌آموزان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، انتخابات، راهپیمایی‌ها، رتبه برتر کنکور و حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان استان در امتحان نهایی دو سال گذشته، ارتقا نماز مدارس، اردو راهیان نور، پیاده‌روی اربعین، افتتاحیه و کاروان تجهیز مدارس، طرح شهید عجمیان و شاداب‌سازی ۹۰۰ مدرسه استان، مهارت دانش‌آموزی، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و پیاده کردن نقشه راه، جشنواره خوارزمی، علمی و پژوهشی از جمله اتفاقات رخ داده توسط اداره‌کل اموزش و پروش استان بوده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار