شوق حرم-3/ سرهنگ شورورزی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

سردار شهید قاجاریان سابقه 80 ماه حضور در جبهه داشت/ وصیت شهید برای دفن در جوار قبر آیت الله غرویان

مسئول روابط عمومی تیپ عملیاتی 21 امام رضا(ع) با بیان اینکه سردار شهید قاجاریان جانباز 25 درصد دوران دفاع مقدس بود و 80 ماه در جبهه‌های جنگ شرکت داشت، اظهار داشت: ایشان وصیت کرده‌اند که در گلزار شهدای نیشابور و در جوار قبر آیت الله غرویان امام جمعه سابق نیشابور دفن شوند.
کد خبر: ۶۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ - 06February 2016

سردار شهید قاجاریان سابقه 80 ماه حضور در جبهه داشت/ وصیت شهید برای دفن در جوار قبر آیت الله غرویان

سرهنگ "محمود شورورزی" مسئول روابط عمومی تیپ عملیاتی 21 امام رضا(ع) و از دوستان و همرزمان سردار شهید مدافع حرم "محسن قاجاریان" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: این سردار بزرگوار در سن بیست و یک سالگی و در سال 61 وارد عرصهی دفاع مقدس شد. ابتدا جانشین فرمانده گروهان، سپس فرمانده گروهان و فرمانده گردان فجر شد. ایشان تا پایان جنگ تحمیلی فرمانده گردان فجر بود و در عملیاتهای بزرگی همچون کربلای 5 فرماندهی این گردان را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه شهید قاجاریان جانباز 25 درصد دوران دفاع مقدس بود و 80 ماه در جبهههای جنگ شرکت داشت، افزود: پس از پایان جنگ، ایشان جانشین تیپ عملیاتی 21 امام رضا(ع) شد، سپس مسئول عملیات تیپ و در سال 89 به عنوان فرمانده تیپ انتخاب شد.

سرهنگ شورورزی در رابطه با ویژگیهای اخلاقی این شهید بزرگوار بیان داشت: این سردار شهید مصداق عبارت قرآنی "اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم" بود. در انجام کارها جدی و با نیروهایش دوست و رفیق بود. شهید قاجاریان یک فرمانده عالی، مدبر و توانمند بود.

وی در رابطه با حضور ایشان در سوریه جهت دفاع از حرم حضرت زینب(س) گفت: بسیار شوق داشت تا به سوریه برود. از ماهها قبل درخواستش را به فرماندهان نیروی زمینی سپاه اعلام کرده بود تا اینکه پس از اصرارهای فراوان، فرماندهان راضی شدند که او به سوریه برود.

سرهنگ شورورزی به بیان خاطرهای به نقل از سرهنگ سلیمانی جانشین تیپ 21 امام رضا(ع) پرداخت و گفت: سرهنگ سلیمانی گفت که روز آخری که سردار قاجاریان در ایران بود من را به گلزار شهدای نیشابور برد و جایی را نشان من داد و گفت هر وقت که پیکر من را آوردند در اینجا دفن کنید. آن قطعه در جوار قبر آیت الله غرویان امام جمعه سابق نیشابور است.

مسئول روابط عمومی تیپ 21 امام رضا(ع) در رابطه با برنامههای تشییع پیکر این سردار شهید مدافع حرم اظهار داشت: پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع در تهران، بعد از ظهر امروز(شنبه) وارد خراسان رضوی میشود و امشب مراسم وداع با این شهید در مشهد برگزار خواهد شد. فردا پس از تشییع در مشهد نیز پیکر به نیشابور منتقل خواهد شد و فرداشب مراسم وداعی در مسجد جامع نیشابور برگزار خوهد شد. صبح روز دوشنبه هم با حضور باشکوه مردم پیکر این شهید در گلزار شهدای نیشابور به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها