شوق حرم-1/ سرهنگ باغشنی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

شهید قاجاریان شوق دفاع از حرم حضرت زینب(س) را داشت/ او همچون شهید شوشتری وحدت آفرین بود

دوست و همرزم سردار شهید قاجاریان می‌گوید: وقتی درباره غربت حرم‌های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به او گفتم خیلی ناراحت شد و آه کشید و ترغیب شد که حتما برای دفاع از حرم به سوریه برود.
کد خبر: ۶۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵ - 05February 2016

شهید قاجاریان شوق دفاع از حرم حضرت زینب(س) را داشت/ او همچون شهید شوشتری وحدت آفرین بود

سرهنگ اسماعیل باغشنی از دوستان و همرزمان سردار شهید «محسن قاجاریان» در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: من و سردار شهید قاجاریان همشهری بودیم و آشنایی ما از سال 1361 آغاز شد. آن وقت ایشان پاسدار رسمی بود و من بسیجی بودم. پس از آن آشنایی با هم در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، حضور یافتیم.

وی در رابطه با ویژگیهای شخصیتی این شهید گفت: شهید قاجاریان کشتیگیر بود و اخلاق جوانمردی داشت و در انجام کارها پیشقدم و داوطلب بود. او با پشتکاری که داشت، کارها را به بهترین نحو انجام میداد.

سرهنگ باغشنی تصریح کرد: او در ابتدای دوران دفاع مقدس از نیروهای تیپ 21 امام رضا(ع) بود و سپس چند باری در لشکر نصر حضور یافت. بنده نیز در آن دوران به قرارگاه نجف رفتم و در کنار سردار شهید نورعلی شوشتری بودم اما به واسطه اینکه با شهید قاجاریان همشهری بودم، ارتباط نزدیکی داشتم.

وی خاطرنشان کرد: شهید قاجاریان در دوران دفاع مقدس ابتدا فرمانده گروهان و سپس فرمانده گردان شد و بعد از جنگ نیز در معاونت عملیاتی تیپ حضور داشت. او یک آدم رزمی بود و در برگزاری رزمایشهای پس از جنگ نقش بسیار مهمی داشت.


شهید قاجاریان در دوران دفاع مقدس

سرهنگ باغشنی در ادامه به ذکر خاطرهای مربوط به سال 1370 پرداخت و گفت: در آن سال ما در منطقه سردشت و بانه مستقر بودیم. بیشتر مردم این منطقه سنی نشین بودند. سردار شهید مهدیان پور و سردار شهید قاجاریان در این منطقه با برخورد خوبی که با مردم داشتند و سرکشیهایی که از خانوارهای این منطقه میکردند، توانستند وحدت را در منطقه حاکم کنند.

وی در رابطه با حضور سردار شهید قاجاریان در سوریه گفت: ایشان حدود 20 روز پیش به سوریه رفتند. پیش از آن من به سوریه رفته بودم. وقتی از سوریه برگشتم یک شب به منزل ما آمدند و دربارهی وضعیت سوریه بسیار از من پرسیدند و علاقهمند شدند که حتما جهت دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه بروند. من در آن دیدار به ایشان گفتم که عملیات در سوریه با عملیاتهای دوران دفاع مقدس متفاوت است چراکه دشمن تکفیری وضعیت پیچیدهای دارد و موضع استقراریش مشخص نیست. سپس درباره غربت حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) هم گفتم که نسبت به قبل از آغاز جنگ بسیار خلوت شده است و زائر کمی دارد. وقتی این جریان را گفتم ایشان خیلی ناراحت شد و آه کشید و ترغیب شد که حتما برای دفاع از حرم به سوریه برود.

سرهنگ باغشنی تصریح کرد: روز چهارشنبه 14 بهمن طبق روال هفتگی همراه با دوستانم به استخر رفته بودیم. ساعت 7 و سی دقیقه از استخر بیرون آمدم که به یکباره منقلب شدم. ظهر آمدم خانه اما تا غروب همین جور گرفته و بدحال بودم. نماز مغرب و عشا را که خواندم، وسایلم را برداشتم و به خانواده گفتم برای زیارت به مشهد میروم. حدود 10 کیلومتری بود که از شهر خارج شده بودم که یکی از دوستان از سوریه تماس گرفت و اسم محسن را آورد. تا اسم محسن آورد فهمیدم که او شهید شده است. با حال زار و نزارم به مشهد رفتم، زیارت کردم، زیارت عاشورایی هم خواندم و به نیشابور برگشتم.

وی اظهار داشت: وقتی خبر شهادت ایشان از دیروز در شهر پیچید، همهی مردم همچون گذشته دور هم جمع شدند تا مراسمی در خور شان ایشان برگزار کنند. شهید قاجاریان همیشه در کنار مردم بود. اگر کسی مشکلی داشت او پیگیر مشکلاتش میشد. او به نیروهای خودش نیز بسیار توجه داشت و به آنها رسیدگی میکرد.

سرهنگ باغشنی در پایان در رابطه با زمان تشییع پیکر شهید قاجاریان گفت: طبق برنامه اعلام شده پیکر شهید روز شنبه در ستاد نیروی زمینی سپاه در تهران، روز یکشنبه در حرم امام رضا(ع) و روز دوشنبه در شهر نیشابور تشییع میشود.

خاطرنشان میسازد سردار «محسن قاجاریان» فرمانده تیپ عملیاتی 21 امام رضا(ع) روز چهارشنبه(14 بهمن) در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار