جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد خبر داد؛

برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع فلسطین و غزه به مناسبت هفته دفاع مقدس

سرهنگ آریا گفت: نشست‌های بصیرتی با موضوع فلسطین و دفاع مقدس و غزه، بازدید علمی از پدافند هوایی در قالب اردوی راهیان پیشرفت توسط حوزه ۶ الزهرا (س)، اجرای نمایش و فیلم سینمایی و مستند با موضوع دفاع مقدس در سطح حوزه هشت در هفته دفاع مقدس در ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ - 24September 2024

برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع فلسطین و غزه به مناسبت هفته دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «حسین آریا» جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد در نشست خبری با موضوع برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این ناحیه اظهار داشت: ناحیه مقاومت مالک‌اشتر در عرصه مرکزی شهر مشهد مقدس و محدوده حرم رضوی، در تمامی مناسبت‌ها فعال، پویا و پای‌کار به اجرای مأموریت و برنامه‌ها می‌پردازد.

وی ضمن اشاره به برگزاری نشست‌ها و جلسات در سطح نواحی و پایگاه‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح رده‌ها با شعار محوری «ما در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه‌هایی که به ناحیه از سمت حوزه‌ها اعلام شده و مجدداً از طرف ناحیه بررسی و ابلاغ شده، برنامه‌های محوری در قالب روزشمار در مدیریت قرارگاه‌های هفت‌گانه سند اعتلای در حال برگزاری است.

جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد همچنین تصریح کرد: برنامه‌ها در قالب روزشمار، اجرای پاتوق سرود و تئاتر، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، تقریباً در تمامی حوزه‌های ناحیه در حال برگزاری است. برگزاری شب‌شعر و خاطره‌گویی، مسابقات کتاب‌خوانی، یادواره شهدا، کوه‌پیمایی خانوادگی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که در سطح ناحیه، پایگاه‌ها و محلات برگزار می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: برگزاری مراسم آبروی محله با برنامه‌ریزی حوزه‌های ۳ و ۸، روایتگری در مدارس در سطح حوزه‌های دانش‌آموزی، بازدید از آسایشگاه جانبازان هشت سال دفاع مقدس در بوستان ملت و برگزاری اردو‌های جهادی در سطح حوزه‌های ۵ و ۱۰ الزهرا (س) از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در ناحیه مالک اشتر پیش‌بینی شده است.

آریا در تکمیل صحبت خود افزود: نشست‌های بصیرتی با موضوع فلسطین و دفاع مقدس و غزه، بازدید علمی از پدافند هوایی در قالب اردوی راهیان پیشرفت توسط حوزه ۶ الزهرا (س)، اجرای نمایش و فیلم سینمایی و مستند با موضوع دفاع مقدس در سطح حوزه ۸ و برپایی نمایشگاه عکس توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه ۹ از برنامه‌هایی است در این هفته برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: بانوان در دفاع مقدس سهم به سزا و مؤثری در اعزام رزمنده‌ها و پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند؛ بر همین اساس برگزاری جشنواره‌های غذایی و اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های احیای سبک زندگی اسلامی، برگزاری همایش رایحه آلاله‌ها، شناسایی و معرفی بانوان نقش‌آفرین در دفاع مقدس در سطح حوزه‌های ۷ و ۸ از برنامه‌های شاخص ویژه بانوان خواهد بود.

وی بیان کرد: برنامه‌های مذکور با رویکرد قرارگاهی در قالب قرارگاه‌های فرهنگی اجتماعی، تزکیه، دفاعی امنیتی، فضای مجازی و سازندگی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ آریا در خصوص برنامه‌های اجرایی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مالک اشتر گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، تعداد قابل‌توجهی لوازم‌التحریر در سطح مساجد و مدارس ویژه ایتام و محسنین نیازمند توزیع شد.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی قرارگاه فرهنگی اجتماعی عنوان کرد: پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی، فضاسازی و تبلیغات محیطی در سطح ناحیه، برگزاری گشت‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در قالب سفیران مهر و تذکر لسانی در حریم مطهر رضوی و خیابان‌های منتهی به حرم از جمله خیابان‌های شهید نواب صفوی، طبرسی، امام رضا (ع) و آیت‌الله شیرازی، اجرای روایتگری دفاع مقدس توسط رزمنده‌ها در نمازخانه ناحیه طی دو روز متوالی، نمایش فیلم‌های سینمایی «مجنون» و «قلب رقه» در سینما هویزه برای پایگاه‌ها و خانواده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این قرارگاه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد افزود: اجرای نمایش اقتدار با نقش‌آفرینی گردان‌ها و یگان موتوری سازمان‌ها بین ساعات ۱۸ الی ۲۴ در راستای برقراری امنیت پایگاه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقات تنیس‌روی میز ویژه پایوران و سربازان، برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌ها در بستر سالن‌های ورزشی ناحیه و فضا‌های شهرداری، برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ‌بادی ویژه سربازان، همایش پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت سپاه امام رضا (ع) و ناحیه مالک‌اشتر و حضور و مشارکت نواحی شش گانه مشهد از جمله برنامه‌های اجرایی قرارگاه دفاعی امنیتی در این هفته است.

وی با بیان اینکه برنامه «قرار تزکیه» با رویکرد برنامه‌های تربیتی مأموریت خود را اجرا می‌کند، در ادامه یادآور شد: برنامه شاخص این قرارگاه «میقات الصالحین» است که جزو برنامه‌های ویژه ناحیه محسوب می‌شود و در روز جمعه ششم مهرماه با مشارکت تمام حوزه‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سرهنگ آریا با بیان اینکه نسل‌های سوم و جدید جامعه، دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، در پایان صحبت خود تأکید کرد: وظیفه و رسالت ما این است که مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان را به نسل سوم در قالب برنامه‌هایی که بپسندند و به ذائقه‌شان خوش بیاید، منتقل کنیم. این اتفاق در سطح ناحیه مالک‌اشتر نیز دارد رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار