امیر آراسته: لزوم مقابله با تاثیر نفوذی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها/ دفاع مقدس برای همیشه امنیت ملت ایران را تضمین کرد

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی با بیان اینکه عظمت دفاع مقدس کم نیست، گفت: تاریخ دفاع مقدس برای همیشه امنیت ملت ایران اسلامی را تضمین کرده است.
کد خبر: ۶۹۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ - 27September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی‌ صیادشیرازی امروز (جمعه) در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، اظهار داشت: شکست حصر آبادان حضور و تجلی فرماندهی راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس بود که در صحنه عملیات و در فاز تاکتیک الحمدلله به منصه ظهور رسید.

تاریخ دفاع مقدس تضمین کننده امنیت ملت ما است

امیر سرتیپ آراسته ادامه داد: در عملیات شکست حصر آبادان وحدت فرماندهی، طرح‌ریزی کامل و رعایت تمام اصول جنگ و دفاع لحاظ شد و بر همین اساس، ارتش و سپاه در حوزه زمینی، دریایی و هوایی به موفقیت بزرگی دست پیدا کردند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس برای همیشه امنیت ملت ما را تضمین کرده است، افزود: عظمت دفاع مقدس کم نیست؛ صدام در سال ۱۳۵۸ در جلسه‌ای اعلام کرده بود که با توجه به اینکه هنوز ساختار سیاسی انقلاب اسلامی تکمیل نشده، ارتش هم تضییع شده و سپاه نیز هنوز ساختار درستی ندارد، لذا بهترین فرصت برای حمله به ایران است.

مشاور نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ در امور زمینی‌ در ادامه با اشاره به حضور سربازان و سایر اقشار نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز با متوسط زمانی ۲۱ماه در جنگ حضور داشتند و قریب به ۳۸ هزار نفر سرباز در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیون و ۱۰۰هزار بسیجی در متوسط زمانی ۱۱ماه در جنگ حضور داشتند و بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس آنها هستند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی با بیان اینکه با شروع جنگ تحمیلی ذخیره ارزی ما شش میلیارد دلار و ذخیره ارزی عراق ۳۶ میلیارد دلار بود، گفت: صدام با حمایت بلوک شرق و غرب به جنوب، غرب و شمالغرب کشورمان حمله کرد و هدفش محبوس کردن انقلاب اسلامی بود. 

امیر آراسته با تاکید بر اینکه صدام قصد داشت سه روزه خرمشهر را فتح کند، گفت: با جانفشانی نیرو‌های مردم تصرف خرمشهر ۴۰ روز طول کشید؛ ارتش با اجرای عملیات کمان ۹۹ ضربه محکمی به رژیم بعث عراق وارد کرد، همچنین در هفتم آذر نیروی دریای ارتش توانست، طومار نیروی دریای رژیم بعث عراق را درهم پیچد. 

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی خاطرنشان کرد: ملت ما توانست با فداکاری، ازخودگذشتگی و جانفشانی به تمام اهداف دفاعی خود برسد و در مقابل، صدام به هیچ کدام اهداف تهاجمی خود نرسید. 

امیر آراسته با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای درباره موضوع نفوذ در دیدار پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و مقاومت گفت: نفوذی‌ها را به راحتی می‌توان شناخت؛ آنها سه علامت دارد، اول مرغوب غرب هستند و از غرب ترس دارند، دوم عاشق غرب هستند و سوم در زبان ولایت را می‌پذیرند، اما در عمل فرمان رهبری را اجرا نمی‌کنند. نفوذی‌ها تلاش می‌کنند که در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته و دارای پست و منصب باشند. 

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ رژیم بعث عراق پرچمی در خاک ما نصب کرد و من این موضوع را گزارش کردم، گفت: بلافاصله حضرت آقا فرمودند: با تدبیر و هوشمندانه این پرچم نابود شود، پس از ابلاغ دستور سریع این پرچم ازاله شد.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی درباره حوادث غزه و لبنان گفت: جبهه مقاومت با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس آماده مقابله با استکبار است و ما هم خودمان را آماده مقابله با دشمن می‌کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار