وزارت دفاع اعلام کرد

نمایش ماهواره‌بر «سیمرغ» و موشک «عماد» در راهپیمایی 22 بهمن

سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع اعلام کرد در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در خیابان آزادی تهران ماهواره بر «سیمرغ» و موشک بالستیک «عماد» به نمایش گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ - 09February 2016

نمایش ماهواره‌بر «سیمرغ» و موشک «عماد» در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همگام با حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن، متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، ماهوارهبر سیمرغ و موشک بالستیک عماد را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در خیابان آزادی تهران به نمایش میگذارند.

این 2 دستاورد مهم وزارت دفاع در حوزه فضایی و موشکی بهعنوان نماد خوداتکایی و تحریمشکنی، تبلور اراده ملتی است که با ایثار، مقاومت و پایداری بی نظیر خود، سی و هفتمین فجر پیروزی را با اقتدار، عزت و سربلندی جشن میگیرند.

«سیمرغ»، ماهوارهبری دو مرحلهای است که در راستای دستیابی به بخشی از اهداف برنامه فضایی ایران توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است و با بهرهگیری از پیشران سوخت مایع میتواند ماهوارههایی در رده جرمی سنگینتر نسبت به ماهوارهبر سفیر، با حداکثر وزن 100 کیلوگرم را در مدار حدود 500 کیلومتری و زاویه  میل مداری 55 درجه قرار دهد. همچنین سیمرغ قادر به تزریق ماهوارههایی با جرم چندصد کیلوگرم در مدارهای نزدیک به زمین (LEO) است.

موشک «عماد» نیز  که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف بوده و قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و بهطور کامل منهدم کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار