نقد مستند‌های انقلابی و جبهه مقاومت/ ۳

کسی که تو را نگران می‌کند بُکُش!

«موساد قاتل دست نشانده» روایتگر تروریستی بودن موساد است و نقاب سانسور را از چهره فریبکار این سازمان کنار می‌زند. رژیم صهیونیستی درحالی که به ترور شخصیت‌های مخالف خود افتخار می‌کند، در عین حال به کتمان و سانسور آن‌ها می‌پردازد.
کد خبر: ۶۹۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 20October 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس ـ رسول حسنی: شناخت ماهیت رژیم صهیونیستی امر ساده‌ای نیست، اینکه یک دولت جعلی در کشوری دروغین به نام اسرائیل بیش از هشت دهه دوام آورده است، تنها به حمایت قدرت‌هایی، چون آمریکا وابسته نیست. رژیم صهیونیستی با سیستماتیک کردن ترور در ابعاد وسیع سعی در ثبات و دوام خود در سرزمین‌های اشغالی داشته و برای رسیدن به این هدف و حفظ آن هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

کسی که تو را نگران می‌کند بکش

سازمان موساد، به مثابه عنکبوتی سمی با تنیدن تار‌های بسیار حافظ رژیم صهیونیستی است. این سازمان تنها یک سرویس اطلاعاتی - امنیتی صرف نیست، بلکه شبکه‌ای مخوف، پیچیده و جراری است که در حکم جوخه ترور هر چیزی را که احتمال بدهد تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود از میان برمی‌دارد حتی اگر در واقعیت چنین نباشد. شعار «کسی که تو را نگران می‌کند بکش» استراتژی وحشیانه موساد برای دوام این رژیم است. در واقع موساد ماشین کشتار اسرائیل غاصب است.

سازمان اطلاعات و وظایف ویژه موسوم به «موساد» نام سازمان اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی است که جمع‌آوری اطلاعات و ربودن و ترور مخالفان این رژیم در خارج از سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد. دفتر اصلی موساد در تل آویو است، این موسسه تنها بیش از هزار نفر کارمند دفتری دارد که مسئول جنایات متعددی بوده است. ترور شخصیت‌های برجسته مبارز فلسطینی و نیز ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از جمله اقدامات این سازمان است. «موساد قاتل دست نشانده» عنوان اثری مستند است که به فعالیت‌های تروریستی موساد با تکیه بر ترور ناموفق «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس می‌پردازد.

این اثر تنها نمونه‌ای از هزاران عملیات تروریستی موساد خارج از مرز‌های فلسطین اشغالی است که در جای خود قابل تامل است. می‌توان به تعداد ترور‌های بی‌شمار موساد اثر مستند، داستانی و سریال تلویزیونی ساخت و تولید کرد.  «موساد قاتل دست نشانده» روایتگر تروریستی بودن موساد است و نقاب سانسور را از چهره فریبکار این سازمان کنار می‌زند. رژیم صهیونیستی درحالی که به ترور شخصیت‌های مخالف خود افتخار می‌کند، در عین حال به کتمان و سانسور آن‌ها می‌پردازد.

در «موساد قاتل دست نشانده» می‌بینیم تیم ترور «خالد مشعل» در اردن با سرپرستی «میشکا بن داوید» با شکست مواجه می‌شود. «حسین بن طلال» شاه اردن که ننگ سازش با اسرائیل را بر پیشانی دارد، ترور «خالد مشعل» توسط اسرائیل را در کشورش برنمی‌تابد و از طریق تماس با آمریکا «بنیامین نتانیاهو» را وادار می‌کند تا پادزهری سمی را که «خالد مشعل» با آن ترور شده، در اختیار پزشکان اردنی قرار دهد.

این نکته مهم در فیلم حتی بیش از روایت نحوه ترور «مشعل» اهمیت دارد. معنای این نکته آن است که رژیم صهیونیستی چیزی نیست جز سگ نگهبان آمریکا در منطقه غرب آسیا. اینکه نتانیاهو حتی با تهدید شاه اردن حاضر به دادن پادزهر نیست، اما با یک تماس آمریکا پادزهر را در اختیار پزشکان اردنی قرار می‌دهد قطعا معنایی جز این ندارد.

اگر در طول این هشت دهه بخصوص یک سال اخیر می‌بینیم که رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه مردم غزه چشم پوشی نمی‌کند به معنای آن است که دولت متخاصم آمریکا بر این جنایات مهر تایید می‌گذارد در واقع باید گفت قلاده رژیم صهیونیستی در دست آمریکا است.

«موساد قاتل دست نشانده» تنها یک نمونه کوچک از وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است و نمونه‌های بسیاری از جمله به شهادت رساندن ده‌ها دانشمند هسته‌ای و نخبه ایران اسلامی وجود دارد که متاسفانه به آن پرداخت نشده است. 

وقتی رژیم صهیونیستی سعی دارد با ساخت آثاری، چون «تهران» بر کار‌های خود نعل وارونه بزند، باید پذیرفت اصحاب فرهنگ و هنر در جنگ فرهنگی موفق نبوده‌اند. در این جنگ فرهنگی که نتیجه آن عوض شدن جای جلاد شهید است، جز انفعال از فعالان فرهنگی چیزی دیده نشده است. پیروزی بر رژیم صهیونیستی تنها با موشک و فروریختن گنبد آهنین حاصل نخواهد شد، بلکه آفند و پدافند فرهنگی کشور نیز باید در خط مقدم میدان باشد. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها