بررسی جشنواره سی و چهارم فجر از نگاه دفاع پرس؛

از کنار گذاشته شدن حاتمی‌کیا تا القای حس ناامیدی به مخاطب/ چرا به سینمای انقلاب بی توجهی می‌شود؟

در میان نسل تازه نفس فیلم اولی‌ها، با سیر صعودی آثاری روبه رو بودیم که به تقلید از اصغر فرهادی ساخته شده‌ بودند. نگاه سیاه منتقدانه و به دور از انصاف این فیلم‌ها بیشتر از آنکه مشکلی را حل کند مخاطب را در انزوای بیشتری قرار می‌دهد و حس ناامیدی را در او تقویت می‌کند.
کد خبر: ۷۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳ - 15February 2016

از کنار گذاشته شدن حاتمی‌کیا تا القای حس ناامیدی به مخاطب/ چرا به سینمای انقلاب بی توجهی می‌شود؟

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس: سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حالی پایان یافت که بیشترین زاویه را با مفاهیم انقلاب اسلامی داشت. در این جشنواره «ایستاده در غبار»، «یتیم خانه ایران» و «سیانور» تنها فیلمهایی بودند که به طور مستقیم به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداختند.

البته فیلم «دلبری» ساخته سید جلال اشکذری موضوع جانبازان شیمیایی را مورد بررسی قرار داده بود که به دلیل ساختار نه چندان قوی، علی رغم داستان سرراست و تازهاش، به چشم نیامد.

جشنواره امسال غایبان بزرگی چون داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی و مسعود کیمیایی را به همراه داشت که میتوانستند به جشنواره رونق بدهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار