عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دشمن بر روی تغییرات اعتقادای نسل جوان کار می‌کند

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: نفوذ فردی، شبکه‌ای، تغییر رفتار و عقاید از جمله راه‌های نفوذ دشمن است و دشمن بر روی تغییرات اعتقادای نسل جوان کار می‌کند.
کد خبر: ۷۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ - 15February 2016

دشمن بر روی تغییرات اعتقادای نسل جوان کار می‌کند

به گزارش دفاع پرس از کرمان، کبری خزعلی، شامگاه یکشنبه (۲۵بهمن) در جشن میلاد حضرت زینب(سلاماللهعلیها) و روز پرستار در محل خانه شهر، با اشاره به اینکه پرستاران که این نقش بزرگ را با تأسی به حضرت زینب(سلاماللهعلیها) دارند و ایشان که اصلاح و تغییر و نشاندادن واقعیت دین در عاشورا را برعهده گرفت و در کربلا، کوفه و شام به نتیجه رساند، افزود: پرستاران تکمیل کننده کار پزشکان هستند.
 
وی با بیان اینکه چه اقداماتی را انجام دهیم که برنامهریزی زندگیمان همچون زندگی حضرت زینب(سلاماللهعلیها) پایهریزی شود؛ گفت: حضرت زینب(سلاماللهعلیها) از سه سالگی برنامهریزی اداره خانواده را در کنار شهادت مادر، با حمایت از پدر و برادران برعهده داشت و تا غروب عاشورا که اصل مسئولیتش بود ادامه داشت.
 
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده بیان کرد: حضرت زینب(سلاماللهعلیها) همراه ولایت باید بمانم را شرط ازدواج قرار دادند یعنی اینکه دختران زینبی ما مدیریت تحصیل، آموزش، اشتغال و ازدواجشان به دست خودشان باید باشد و حضرت زینب(سلاماللهعلیها) در شرایطی که امام زمانشان نیاز داشتند همراه آنها در عرصه کربلا حرکت کردند و عالیترین نقشآفرینی را کل خانواده داشتند.
 
خزعلی با تمجید از سریال کیمیا گفت: در این سریال جالب است که مسئله اساس وطن، اسلام، انقلاب و حفظ ارزشها را در یک نمادی به نام آزاده نشان داده و آزاده به معنی رها نیست که از هر قید و بندی رها شده بلکه به معنی آزادگی است و آن چیزی که بین اسلام و آزادی اسلامی و آزادی غربی است.
 
وی با بیان اینکه  وقتی که از زندگی و شهر خود بریده اسمش رها است و وقتی برمیگرد آزادگی را برای خود و جامعهاش برمیگراند آزاد میشود این نشان دهنده این است که اگر امانت خون شهدا دست ما است و زینب زمان هستیم این گونه باید مراقب ازرشها باشیم، خاطرنشان کرد: جبهه دشمن نیز در این سریال به خوبی نشان داده شد و امیدواریم بتوانیم اینگونه هنرها را در تداوم آن برنامهریزی داشته باشیم که الگوی عملی زندگی اهل بیت را به نمایش بکشیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(سلاماللهعلیها) به ما یاد داد که همه زندگی ما حول محور ولایت قرار گیرد یعنی ولایت اصل جهتگیری زندگی ما است، گفت: افزایش آمار طلاق، مشکلات و جمعیت دچار مخاطره شده  و مقام معظم رهبری این محورها را به عنوان هشدار و بیدار باش قرار دادند.
 
خزعلی با اشاره به اینکه فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه مسئله برجام تمام شده و به فکر مسئله نفوذ باشید زیرا  دشمن به دنبال نفوذ است؛ گفت: نفوذ فردی، شبکهای، تغییر رفتار و عقاید از جمله راههای نفوذ دشمن است و دشمنان بر روی تغییرات اعتقادای نسل جوان کار میکند.
 
وی با بیان اینکه مسئولان برای جوانان دلسوز، مربی و همراه باشند، خاطرنشانکرد: اولین راه نفوذ دشمن اینکه زنان باید به اندازه مردان در مجلس حضور داشته باشند آیا با مساوی بودن زنان و مردان در مجلس مشکل 87 میلیون انسان جامعه حل میشود؟آیا تأخیر و تعطیل ازدواج نداریم؟
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه 12 میلیون جمعیت جوان کشور منتظر برنامهریزی هستند، افزود: نمایندگان مجلس با جوان و مردم صحبت کنند و برنامههایشان بگویند.
 
خزعلی با بیان اینکه خانوادهها نیاز به حمایت دارند و جوانان ما میخواهند ازدواج کنند اما اشتغال کجاست، گفت: آیا برنامهریزی برای مسکن و اشتغال جوانان شده است؟ که نمایندگان مجلس سال 85 قانون تسهیل ازدواج را تصویب کردند در اجرای آن باید ببینیم چی شده است.
 
وی با بیان اینکه خانوادههای ما نگران هستند و جوان ما دارد از دست، میرود؛ بیان کرد: بحث اعتیاد و آسیبهای اجتماعی به ازدواج ضربه میزدند و دختر و پسر ما میخواهد همسر مطلوبی را انتخاب کند اما از آسیبهای اجتماعی نگران هستند؛ آیا نمایندگان ما این برنامه را در دستور کارهای خود دارند؟ آیا میتوانند تغییراتی در این زمینه به وجود بیاورند؟
 
خزعلی ادامه داد: دشمن کاری می کند که جوانان را تحت فشار اقتصادی قرار دهد  و مشکلات تحصیلی و ناامید کردن استاد در دانشجو و سختگیریها سبب فرار مغزها میشود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نفوذ شبکهای در قسمتهای مختلف دستگاههای دولتی و به ویژه از طریق NGO ها است که از این سازمانهای مردم نهاد قدرت فشار بر دولت را به وجود بیاورند، گفت: سه مرحله در ایران در نظر گرفتند که غیرممکن است محقق شوند اولین مرحله زمینهسازی نفوذ و تغییر در مسئولان نظام است که نگذاریم مردم نماینده مطلوب انتخاب کنند.
 
خزعلی با اشاره به اینکه 64 درصد مسئولان آفریقایی خانم هستند در حالی که خود آمریکا 22 درصد است که این نشان میدهد که می خواهد آفریقا  را تحت سلطه خود در بیاورد، بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب نماینده براساس ارزش، شایستگی، توانایی علمی و تجربی است و همچنین تخصص، تعهد و تجربه از ویژگیهای یک نماینده اصل است که در نهجالبلاغه آمده است.
 
وی با بیان اینکه ما جامعهای را میخواهیم، روی پای خود ایستاده باشد و عالیترین پیشرفت را داشته باشیم که دستاوردها در دهه فجر نشان داده که این جامعه توانسته روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: دشمن برای نفوذ میخواهد تغییر در کشور ما به وجود نیاید و ایرانی حقیر بماند تا همانند کشور افغانستان ما را تحت سلطه خود قرار دهد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمن از طریق زنان برنامهریزی کرده است که زنان ناراضی هستند و میخواهند همه به مجلس بروند و آیا پست زنان در چند ماه بالاتر برود همه مشکلات زنان حل میشود؟ افزود: لازم میدانیم که امکاناتی در همه عرصهها به زنان داده شود و خوشبختانه تاکنون شده است.
 
خزعلی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در سه قوه، بانوان به عنوان مسئول و برنامهریزی و قانونگذار هستند یک جایگاه فراقوهای و فرابخشی به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زنان با  26 عضو از همه دستگاهها تشکیل شدند که مشاور رهبری باشند و برنامهریزی کنند که سران سه قوه و همه مسئولان بررسی، تأیید و اجرا کنند.
 
وی گفت: ما نسبت به همه جهان بیشتر به اشتغال زنان نیاز داریم اما باید برای آن برنامهریزی و حمایت کنیم و بسیار ضروری است در همه مراکز آموزشی، علمی، تحقیقاتی و بهداشتی بهترین حضور تخصصی خانمها وجود داشته باشد و برای این نیاز باید سرمایهگذاری و امکانات بگذاریم.
 
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده  یادآور شد: دشمنان میخواهند از طریق ماهواره و ایجاد شایعاتی که بتواند جامعه را ملتهب کند تا مردم به درستی نتوانند نماینده اصلح و شایستهای را انتخاب کنند؛ نفوذ کنند اما خداوند نورش را با همت و آگاهی شما بر آنها تمام میکند.
 
محمدمهدی زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این  مراسم، افزود: حضرت زینب(سلاماللهعلیها) قبل و روز عاشورا برای آرامشبخشی به یاران امام حسین(علیهالسلام) نقش بسزایی داشتند.
 
وی با بیان اینکه پرستاری از فرزندان، بانوان و رسیدگی به بیماران به ویژه امام سجاد(علیهالسلام) بعد از واقعه عاشورا از رسالت حضرت زینب (سلاماللهعلیها) بود،گفت:  زینب، زینب شد برای اینکه بیایید تا رسالت تاریخی و پیام زینبی را برساند و به تاریخ درس دهد و این پیام را باید گرامی بداریم و در کنار این پیام، پیام قدرت حضرت زینب(سلاماللهعلیها) پیامی بود که یزید را در آن جلسه ذلیل و خوار کرد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: پیام عاشورا این است که برای دفاع از دین و ولایت امامت و اسلام باید هزینه کرد و جمهوری اسلامی جوانان زیادی را براساس این پیام شهید داده است.

نظر شما
پربیننده ها