شرف‌الدین در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آخرین حرف‌های سلحشور از پروژه موسی/ هیچ جریانی سلحشور را از اعتقاداتش نلرزاند

مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مرحوم سلحشور انسانی تکلیفی بود. آنچه تکلیف بود را انجام می‌داد و می‌گفت و آنچه را که تکلیف نبود نمی‌گفت و تحمل می‌کرد.
کد خبر: ۷۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ - 27February 2016

آخرین حرف‌های سلحشور از پروژه موسی/ هیچ جریانی سلحشور را از اعتقاداتش نلرزاند

محمدرضا شرف الدین مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به درگذشت «فرج الله سلحشور» کارگردان سینما گفت: یکی از بارزترین خصوصیت مرحوم سلحشور ثابت قدم بودن در اعتقاداتشان بود که هیچ جریانی نتوانست آن را بلرزاند و دچار تردیدی کند.

وی ثابت قدم بودن سلحشور را نشانه ایمان وی دانست و عنوان کرد: مرحوم سلحشور ایمان قوی به راه و عقیده خود داشت و همین مسئله دلیل پایداری در این راه بود.

مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: ایشان شخصی کاملاً ولایی بود؛ اطاعت از ولایت از هر چیزی دیگری برایشان مهمتر بود.

شرف الدین خاطر نشان کرد: سلحشور به شدت به آیات و قصههای قرآن علاقمند بود و به اشارات نهفته و روابطی که خداوند در آیات قرآن تعریف میشود و روابط علی و معلولی اعتقاد داشت.

وی افزود: این کارگردان سینمای دینی بسیاری از اتفاقات را حاصل از سنت الهی میدانست و به همین خاطر از اولین آثار سینماییاش که درباره حضرت ایوب بود به دنبال بیان اسرار روابط علی و معلولی بود.

مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره شخصیت مرحوم سلحشور نیز گفت: فرج الله سلحشور خودش به مثابهه درسی که قرآن از صبر و مقاومت میدهد آدم مقاومی بود و در مقابل مشکلات هرکز تسلیم نشد. او حتی در برابر بیماری تسلیم نشد و مثل یک انسان سالم که برای آینده دراز مدت برنامه ریزی می کرد.

شرف الدین عنوان کرد: ایشان خیلی جدی پیگیر سریال حضرت موسی بود، این نشانه ایمان و تلاشی بود که نسبت به هدفش داشت. قطعاً سلحشور یکی از اسوههای هنر امروز جامعه ماست. امیدواریم ما نیز چنین روحیهای داشته باشیم که هدفمان از هنر کسب ثروت و شهرت نباشد و در فعالیتها و زندگیمان هدف داشته باشیم.

وی تکلیف گرایی را مهمترین ویژگی این کارگردان سینمای ایران دانست و تاکید کرد: یکی از مثالهای راجبه ایشان تکلیفی عمل کردن بود، انسان تکلیفی بود. آنچه تکلیف بود را انجام میداد و میگفت و آنچه را که تکلیف نبود را نمیگفت و تحمل میکرد. سلحشور با تمام بیماری تکلیف میدانست درگیر و پیگیر سریال موسی باشد.

مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پایان گفت: یک بار نشنیدم و ندیدم درباره کلید زدن سریال حضرت موسی مرحوم سلحشور دچارتردید شده باشد. با توکل به خدا کارش را انجام میداد. آخرین بار وقتی درباره این پروژه با ایشان صحبت کردم، گفتم «فرج با این وضعیت جسمی میتوانی گوشه دوربین بنشینی؟ که گفت تا وقتی بتوانم خواهم ایستاد و اگر قسمت من بود انجام میدهم».

نظر شما
پربیننده ها