وحید جلیلی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آثار سلحشور از نظر جذب مخاطب جهانی، بی‌نظیرترین آثار سینمایی ایران در صد سال گذشته است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در صد سال گذشته چه کسی توانسته است به اندازه فرج‌الله سلحشور برای هنر ایرانی مخاطب جهانی جذب کند.
کد خبر: ۷۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ - 01March 2016

آثار سلحشور از نظر جذب مخاطب جهانی، بی‌نظیرترین آثار سینمایی ایران در صد سال گذشته است

وحید جلیلی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره عمار و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به مظلومیت و بایکوت مرحوم فرجالله سلحشور هنرمند متعهد کشورمان توسط جریانهای شبهروشنفکری گفت: بایکوت شدن فرجالله سلحشور از سوی جریان شبه روشنفکری یک عکسالعمل طبیعی بود.

وی مهمترین عامل بایکوت شدن سلحشور را استقلال فرهنگی این هنرمند انقلابی کشورمان دانست و تصریح کرد: کسی که بخواهد در فضای هنری ایران حرف نو، غیر کلیشهای و طرح نویی را در سینما مطرح کند توسط آنهایی که طرفدار تقلید، کلیشه و نورمهای وارداتی موجود هستند حرف نو و شخصیت نو را نمیپذیرند.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره عماربا انتقاد از برخورد جریان روشنفکری با فرجالله سلحشور اظهار کرد: آنها استقلال فرهنگی را به رسمیت نمیشناسند و این عکسالعملشان یک عکسالعمل طبیعی است و باید به آنها حق داد که نتوانند شخصی مانند سلحشور را تحمل کنند.

جلیلی اظهار کرد: سلحشور مرعوب و منفعل نمیشد. خیلیها بوند که در مقابل فضاسازیهای روشنفکری خیلی زود دستها را بالا برند و تسلیم شدند و سهم خودشان را از فضای رسانهای گرفتند. سلحشور پای حرفش ایستاد و موفق شد. او هم در به جا گذاشتن آثار ماندگار هنری و سینمایی و هم در زمینه به دست آوردن مخاطب فراگیر در داخل و فضای جهانی پیروز و موفق شد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره عمار آثار سلحشور را از نظر جذب مخاطب جهانی بی نظیرترین آثار سینمایی ایران در صد سال گذشته دانست و بیان کرد: در صد سال گذشته چه کسی توانسته است به اندازه فرجالله سلحشور برای هنر ایرانی مخاطب جهانی جذب کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: اگر جریان روشنفکری نمونهی همانند این آثار در جذب مخاطب جهانی دارد، بیاورد.

جلیلی با اشاره به کینه توزیهای اعمال شده بر علیه این سینماگر دینی گفت: کسی که آثارش از آسیای جنوب شرقی تا شمال آفریقا تا خاورمیانه و حتی آمریکای لاتین مخاطب داشته است. و سبک آثارش هم سبکی مستقل بوده است، باید هم مورد کینه توزی کسانی باشد که معتقدند هنر ایرانی حق ندارد سبک خاص خودش را داشته باشد و باید صد درصد مقلد نورمهای غربی و روشنفکری باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار