امشب پخش می‌شود؛

مستند «سلحشور» از شبکه‌های سه‌گانه آی‌فیلم

شبکه سه گانه آی فیلم مستندی را ویژه هنرمند زنده‌یاد «فرج‌الله سلحشور» روی آنتن می‌برد.
کد خبر: ۷۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 29February 2016

مستند «سلحشور» از شبکه‌های سه‌گانه آی‌فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شبکه ای فیلم انگلیسی دیشب مستندی ویژه آن مرحوم را روی آنتن برد.به مناسبت درگذشت مرحوم سلحشور نویسنده و کارگردان محبوب و متعهد کشورمان، امروز نیز شبکه های عربی و فارسی ای فیلم، مستند مرحوم سلحشور را پخش خواهند کرد.

پس از انتشار خبر وفات کارگردان سریال ماندگار حضرت یوسف (ع)، بینندگان خارجی شبکه های ای فیلم، در کشورهای مختلف با ارسال پیام های تسلیت به شبکه ای فیلم، به ضایعه وفات آن هنرمند متعهد واکنش نشان داده اند.

مرحوم سلحشورفعالیت هنری خود را با بازی در فیلم توبه نصوح (سال۱۳۶۱) آغاز کرد. سلحشور کارگردانی مجموعههای تلویزیونی تاریخی- مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر را بر عهده داشت.

وی در حال آماده شدن برای شروع تولید سریال حضرت موسی (ع) بود. با توجه به محبوبیت بی نظیر سلحشور و تاثیرگذاری فوق العاده سریال حضرت یوسف(ع) درهمه کشورهای اسلامی، محافل صهیونیستی نگرانی خودشان را از تولید این سریال حضرت موسی (ع) توسط  کارگردان متعهد ایرانی اعلام کرده بودند.

برخی ازکارشناسان سینمایی فیلمنامه سریال حضرت موسی (ع) را یکی از نمونه های کم نظیر ارزیابی می کنند. متاسفانه به دلیل کمبود بودجه سازمان صداوسیما، تولید سریال حضرت موسی (ع) به تعویق افتاده است.

درخبرهای غیر رسمی، ابتلای مرحوم سلحشور به سرطان ریه، مشکوک اعلام شده است و برخی از کارشناسان، دست های پنهان اسراییلی ها را عامل ابتلای این هنرمند مشهور و موفق سینمای دینی به سرطان می دانند. 

در روز ۲۷ دی سال جاری، ریههای کارگردان سریال حضرت یوسف (ع)  از کار افتاد و در بیمارستان بستری شد و چندی بعد اعلام شد پزشکان امیدی به بهبود او ندارند و حالش وخیم است.  سلحشور پس از مجاهدت های ارزشمند در عرصه دفاع از مفاهیم وارزش های والای قرانی و موفقیتش  در ارائه چهره ای کم نظیر از هنر متعهد ، صبح روز هشتم اسفند ۱۳۹۴ (۲۷ فوریه ۲۰۱۶) در سن  ۶۳ سالگی، درگذشت.

مستند سلحشور علاوه بر شبکه های انگلیسی و عربی ای فیلم  که ازطریق ماهواره برای خارج از ایران پخش می شود در داخل کشورنیز در ساعت 23:20 امشب پخش و در ساعت  15:20 روز دوشنبه تکرار خواهدشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار