کتاب «مقدمه‌ای بر اصول پرسشگری و جمع‌آوری اطلاعات آماری» به چاپ سوم رسید

انتشارات سروش چاپ سوم کتاب «مقدمه‌ای بر اصول پرسشگری و جمع‌آوری اطلاعات آماری» تألیف پرویز شیرانی را در پنج بخش منتشر کرد.
کد خبر: ۷۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ - 29February 2016

کتاب «مقدمه‌ای بر اصول پرسشگری و جمع‌آوری اطلاعات آماری» به چاپ سوم رسید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب حاضر که با رویکردی آموزشی علوم آماری را به مخاطب منتقل میکند، در پنج بخش با عنوانهای «مصاحبه، پرسشنامه و ویژگیهای لازم برای پرسشگری»، «مفاهیم آموزشی، اجتماعی و اقتصادی»، «ساختمان - بلوک ساختمانی و سکونت»، «آمار و روشهای جمعآوری دادههای آماری» و «روش مصاحبه و تکمیل پرسشنامه یک طرح آماری نظرسنجی» تدوین شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «در تحقیقات آماری، بهویژه آن دسته از پژوهشهایی که در حوزه علوم انسانی صورت میگیرد، دو عامل اساسی باید موردنظر باشد: نخست میزان آمادگی واحدهای جامعه به ارائه پاسخ واقعی و دوم میزان آمادگی و تواناییهای پرسشگران. بنابراین در تهیه و اجرای هر طرح آماری، از یکسو باید سوالات پرسشنامهها منطبق بر واقعیات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد تا از اجرای طرحهایی با اهداف نامشخص و نامعلوم جلوگیری شود و از سوی دیگر پیش از هرگونه عملیات آماری در جامعه، باید آگاهیهای لازم به واحدهای جامعه آماری ارائه شود تا پاسخگویان با آمادگی بیشتری بتوانند پاسخ واقعی را اعلام کنند.»

سومین چاپ کتاب «مقدمهای بر اصول پرسشگری و جمعآوری اطلاعات آماری» در 155 صفحه به بهای 9 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار