مراسم نکوداشت «ابوالحسن نجفی» در نمایشگاه کتاب پاریس برگزار می‌شود

همزمان با روز افتتاحیه غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس 2016 مراسم نکوداشت مرحوم ابوالحسن نجفی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ - 07March 2016

مراسم نکوداشت «ابوالحسن نجفی» در نمایشگاه کتاب پاریس برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم نکوداشت ابوالحسن نجفی همزمان با نخستین روز فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس پنجشنبه (27 اسفندماه) برابر با 17 مارس برگزار خواهد شد.

این نکوداشت همزمان با نشست «ضرورت نگاه نو به ادبیات کلاسیک فارسی در عرصه جهانی» از ساعت 17:30 تا 19 در محل خانه فرهنگ ایران با حضور احمد سمیعیگیلانی، حسین معصومیهمدانی، علیاصغر محمدخانی، ژاله آموزگار، امیرمسعود شهرامنیا و احمد شاکری برگزار می شود.

از دیگر برنامههای غرفه ایران در نخستین روز نمایشگاه، دیدار و گفتوگو با نویسندگان و محققان ایرانی و فرانسوی است که با حضور مدعوین از ساعت 11:45 تا 12:30 انجام میگیرد. برنامههای روز نخست فعالیت غرفه ایران با مشارکت خانه فرهنگ ایران در فرانسه، شهر کتاب و مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران انجام خواهد شد.

مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران با نمایش حدود 600 عنوان کتاب در غرفهای به مساحت 40 متر مربع به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب پاریس شرکت میکند.

داستانخوانی ادبیات معاصر ایران،نشست نوروز و تاریخ اساطیر ایران، دیدار و گفتوگو با ناشران ایرانی و فرانسوی به همراه نشست آسیبشناسی نشر و ترجمه آثار ایرانی و فرانسوی، قصهگویی و شعرخوانی، برنامههای ویژه سال نو، کارگاه خوشنویسی و نستعلیق، برنامههای روز ایران شامل ضیافت ایرانی به همراه برنامههای ویژه به مناسبت شروع سال نو، موسیقی سنتی ایرانی و نمایشگاه عکس در غرفه ایران برگزار خواهد شد.

معرفی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه، معرفی ظرفیتهای چاپ و نشر کشور از جمله برنامههایی است که در غرفه ایران دنبال خواهد شد.

نمایشگاه کتاب پاریس از 27 اسفند تا 1 فروردین برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها