طی مصوبات 548 جلسه هیأت انتخاب و خرید کتاب؛

285 عنوان کتاب در فهرست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت

بر این اساس مصوبات جلسه 548 هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 285 عنوان کتاب در فهرست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ - 28February 2016

285 عنوان کتاب در فهرست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در جلسه ۵۴۸ هیأت انتخاب و خرید کتاب، تعداد ۲۸۵ عنوان در ۵۸۷۶۰ نسخه به مبلغ کل 10/631/800/000 ریال برای خرید به تصویب رسید. فهرست این خرید نیز در درگاه اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بارگذاری شده است.  
 
ناشرانی که کتابهای خود را برای بررسی به هیأت دادهاند، در صورت تصویب کتابها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتابها، با هماهنگی قبلی، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیأت واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ٣۴٢ مراجعه کنند.
 
همچنین دبیرخانه این هیأت در اطلاعیهای، درباره برخی نکات مربوط به مناسبات خرید و انتخاب کتاب، نظر به اهمیت موضوع، موارد زیر را مجدداً یادآوری کرده است:
 
1- فرایند ارسال کتاب در هیأت انتخاب و خرید کتاب، همانطور که در اطلاعیههای پیشین به اطلاع عموم رسیده است، صرفاً بر مبنای تمایل خود ناشر است و نه دسترسی به همه کتابهایی که در طول دورههای برگزاری جلسههای هیأت منتشر میشوند.

بنابراین ممکن است در جلسهای، بر اساس تعداد ارسال کتاب توسط ناشران مختلف، میزان مصوبات خرید هم در مقایسه با یکدیگر نوسان داشته باشد. بنابراین خرید تعداد عناوین بسیار از یک ناشر به معنای اقبال و یا توجه وزارتخانه به آن ناشر نیست، بلکه به این دلیل است که آن ناشر در زمان برگزاری جلسه، تعداد زیادی از کتابهای خود را به هیأت ارسال کرده و خواه ناخواه این موضوع در فرایند بررسی و تصویب تاثیرگذار بوده است.
 
2- با توجه به توضیحات بند پیشین، مناسب است به لحاظ رعایت استانداردهای تحلیلی، مبنای تحلیلهای آماری بر اساس مقاطع زمانی معنادارتر (مثلا یک دوره سه ماهه و یا بیشتر) قرار داده شود و صرفاً بر اساس یک جلسه واحد به برشماری بیشینهها و کمینههای مصوبات پرداخته نشود چرا که در یک جلسه واحد ممکن است میزان ارسال کتاب توسط ناشری از بقیه بیشتر باشد و فزونی احتمالی و تبعی مصوبات آثار آن ناشر، تحلیلها را دچار کژتابی آماری سازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار