در پیامی؛

لاریجانی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۷۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ - 04March 2016

لاریجانی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیتالله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمالله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه ارتحال روحانی جلیلالقدر، خادم اهل بیت عصمت و طهارت علیهمالسلام، یاور امین و معتمد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله عباس واعظ طبسی نماینده ولیفقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی موجب تأسف گردید.

مرحوم آیتالله واعظ طبسی در طول سالیان متمادی از خدمتگزاران برجسته و مؤثر در تمامی ادوار مختلف انقلاب و نظام بودند و نقشآفرینیهای متعددی در خدمت به کشور و به ویژه افتخار در تولیت آستان پربرکت امام هشتم (ع) حضرت ثامنالحجج و توسعه آن مکان مقدس و خدمترسانی به زائران و مجاوران داشتند.

ایشان از سالهای جوانی مشتاقانه به فراگیری دروس حوزوی و معارف اسلامی و دینی پرداختند و از محضر اساتید و عالمان برجسته، بهرههای فراوان بردند، به گونهای که مرحوم حضرت آیتالله العظمی بروجردی ایشان را طلبهای خوشفکر میدانستند.

آیتالله واعظ طبسی در کنار اشتغال به کسب معارف اسلامی، وارد عرصه مبارزه و سیاست شدند و با انجام سخنرانیهای متعدد علیه رژیم پهلوی چندین بار ممنوعالمنبر و یا بازداشت و زندانی گردیدند، اما مرارتها و سختیها، هیچگاه خللی در اراده مصمم و خستگیناپذیر ایشان به وجود نیاورد و همواره راسخ و پرتلاش در راه خدمت به انقلاب قدم برداشتند.

پس از سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد عنایت ویژه حضرت امام راحل (ره) قرار گرفتند و به عنوان نماینده ولیفقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند که پس از رحلت حضرت امامخمینی(ره) با توجه به توانمندی و خدمات فراوان، این حکم از سوی مقام معظم رهبری نیز تأیید و استمرار یافت.

مرحوم آیتالله واعظ طبسی همچنین به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه خراسان، خدمات فراوانی را در جهت اعتلای نظام عرضه داشتند.

با تلاش بیوقفه، مجاهدت و مساعی شایسته آیتالله واعظ طبسی طی سالهای متمادی، بارگاه معنوی و حرم مطهر قدسی و منور رضوی به یک مرکز ممتاز و شایسته از اماکن متبرک برای مسلمانان و به ویژه شیعیان و عاشقان اهل بیت(علیهمالسلام) از سراسر جهان تبدیل گردید و تسهیلات فراوانی را در خدمترسانی به زائران و ارادتمندان به نگین درخشان امامت، حضرت امامرضا(ع) که مردم ما افتخار میزبانی از ایشان را دارند، فراهم ساخت و بدون شک فقدان ایشان، ثلمهای جبرانناپذیر برای تمامی دوستداران اهل بیت(ع) خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه و درگذشت این خادم آستان متبرک رضوی به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم(عج) و مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، حوزههای علمیه و روحانیت معزز و مردم متدین و ولایتمدار خراسان و بیت مکرم ایشان، امیدوارم در جوار حضرت ثامنالائمه(ع) مورد عنایت ویژه و رحمت الهی و ارتقای درجات معنوی قرار گرفته و بدون شک نام آن بزرگوار و جلوههای خدمات ایشان در این بارگاه و صحن و سرا تا سالها به یادگار خواهد ماند.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار