رسانه‌های تصویری و دفاع مقدس - 1

رسانه‌های تصویری از دریچه‌ای نو به ایثارگری‌های رزمندگان بنگرند

هنرمند عرصه سینما و تلویزیون گفت: رسانه‌های تصویری موثر‌ترین وسیله برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و اهداف آن به نسل جوان هستند.
کد خبر: ۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸ - 04December 2013

رسانه‌های تصویری از دریچه‌ای نو به ایثارگری‌های رزمندگان بنگرند

محمدرضا ایرانمنش هنرمند عرصه سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: رسانه ملی خاطرات رزمندگان را در قالب فیلم و سریال تولید کند تا جوانان و نوجوانان نسل امروز و آینده که دفاع مقدس را از نزدیک ندیدهاند، با ارزشها و اهداف جنگ و رزمندگان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی به ویژه سینما بهترین و مناسبترین وسیله برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای امروز و آینده است چرا که این اقدام تاثیری بسیاری در ایجاد ارتباط با مخاطب دارد.

ایرانمنش تاکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و ملت ایران در مقابل ظلم و زور ایستاده و مقاومت کردند و قطعا جوانان نسل امروز خواستار موضوعاتی با رویکرد و محتوای دفاع مقدس هستند تا بدانند در آن دوره بر ملت ایران و رزمندگان اسلام چه گذشت.

این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: بهترین راه حل برای آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس در حقیقت به تصویر کشیدن ایثارگریها و خاطرات جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان ناموس پرست هستند و در طول تاریخ هر زمان بیگانهای وارد کشور شد در مقابل او ایستادند و اجازه ندادند ذرهای از خاک وطن را به تصرف خود درآورد.

وی افزود: یکی از ضروریات جامعه امروز، یادآوری این موضوع به جوانان است که اگر شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام نبودند هرگز آرامش و امنیت وجود نداشت و مانند کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، مصر و برخی مناطق دنیا در ناامنی قرار میگرفتیم.

این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز کشور مرهون و مدیون خون شهیدان و جانبازی ایثارگران است، گفت: مدالآوری و افتخارآفرینی در عرصههای مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و.... نتیجه ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اگر امروز مسئولان کشورمان میتوانند به راحتی در مجامع بینالمللی با اقتدار و مستحکم سخن بگویند همه در سایه حماسهآفرینی خلق و جانفشانی رزمندگانی است که با هشت سال مقاومت در برابر ستمگران و غاصبان عزت و سربلندی را در طول تاریخ به ملت ایران هدیه کردند.

این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: در آن دوران سخت، ابرقدرتهای جهان به عنوان حامی و پشتیبان صدام قرار گرفتند و ملت ایران تنها و یک تنه در برابر آنها ایستاد و با نیروی ایمان و قدرت الهی توانست پیروزی را از آن خود کند.

ایرانمنش در پایان گفت: اگر ایثار و از خودگذشتگی جوانان و شیرمردان نبود هرگز نمیتوانستیم پیشرفت علمی و فرهنگی داشته باشیم، پس جوانان امروز و نسلهای آینده بدانند این انقلاب به آسانی به دست آنها نرسیده و قدر آن را بدانند.

رضا ایرانمنش بازیگر و کارگردانی است که در سال 65 و در عملیات کربلای ۵ با گاز خردل شیمیائی شده است. او در فیلمهای "سجاده آتش"، "دکل"، "آخرین شناسایی" و "کمین" که فیلمهایی با محتوای دفاع مقدس بودند نقش آفرینی کرده است.

نظر شما
پربیننده ها