رسانه‌های تصویری و دفاع مقدس – 4

سینماگران دفاع مقدس از کلیشه‌های رایج این عرصه دوری کنند

هنرمند عرصه سینما و تلویزیون گفت: فیلم نامه‌های دفاع مقدس نیاز به سوژه‌های تازه دارند. باید از تکرار‌ها پرهیز شده و مطالبی که در حوزه جنگ و دفاع مقدس بازگو نشده‌اند مطرح شود.
کد خبر: ۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 21December 2013

سینماگران دفاع مقدس از کلیشه‌های رایج این عرصه دوری کنند

عبدالرضا اکبری هنرمند عرصه سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت سریالها و فیلمهای تلویزیونی و سینمایی با موضوع نبرد حق علیه باطل قطعا در انتقال ارزشهای دفاع مقدس تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر کمتر شاهد ساخت و تولید فیلمها و سریالها با رویکرد دفاع مقدس هستیم در حالی که وقایع دوران دفاع مقدس باید به وسیله تولید فیلم، برای همه نسلها بازگو شود.

اکبری تاکید کرد: امروزه بهترین فرصت برای ساختن زوایای مختلف و پنهان در عرصه دفاع مقدس است تا بتوان آنها را بازگو کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمینه تولید کارهای ارزشی و جنگی وجود دارد، نویسندگان و تولید کنندگان سریال و فیلم میتوانند از این موقعیت استفاده کرده و اقدام گستردهای را نسبت به ساختن فیلم با رویکرد و محور دفاع مقدس داشته باشند.

این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: فیلمها معرف خوبی برای کسانی است که در این حیطه کار کرده و ایثارگری از خود نشان دادند.

وی اظهار کرد: مخاطب سینمایی مخاطبی است که به دنبال موضوع و ساختار خوب است. بر همین اساس سازندگان فیلمها بر مبنای خواسته مخاطبان خود در راستای دفاع مقدس و محتوای آن، فیلمهای متناسب با نیاز و خواسته مخاطبان خود بسازند.

این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: برخی فیلم نامهها ضعیف نوشته میشود و بعضا تکرار مکررات است، در حالیکه نیاز امروز، فیلم نامهها تازه و بازگویی و نمایش مطالبی است که هنوز مطرح نشده است.

وی افزود: بزرگترین درس دفاع مقدس به جوانان، رادمردیها، رشادتها و فداکاریهایی است که انسان در آن شکل میگیرد و رشد میکند.

این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: در برخی موارد شاهد بودیم هنگامی که بمب شیمیایی به سوی سنگرها میانداختند آن با روحیه ایثار ماسکهای خود را به همسنگرانشان میدادند بدون توجه به سلامتی و آینده خود فقط به فکر دوستانشان بودند.

اکبری در پایان با بیان اینکه گذشت مهربانی عشق و دوستی از درسهای دوران هشت سال دفاع مقدس است، گفت: معنویت در جبههها وجود داشت و این امر در خاطرات و سخنان رزمندگان بازگو شده است. رزمندگان با خلوتها به رشد و تعالی انسانی رسیدند و باید این موضوع الگویی برای همه به ویژه نسل جوان باشد.

نظر شما
پربیننده ها