رسانه‌های تصویری و دفاع مقدس - 2

ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نیازمند ژرف‌اندیشی است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به فیلم‌های دوران دفاع مقدس ساده و سطحی نگاه نکنیم بلکه دید جهانی داشته باشیم چرا که بسیاری از ابرقدرت دنیا حامی رژیم بعث عراق بودند و ایران تنها بود.
کد خبر: ۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹ - 07December 2013

ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نیازمند ژرف‌اندیشی است

مجید مظفری، هنرپیشه سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه هر تعداد فیلم در زمینه دفاع مقدس با رویکرد و محتوای جنگ ساخته شود هنوز جای کار دارد، بیان کرد: هرگز سوژه ها در این راستا پایان نمی پذیرد. جانفشانی و ایثارگری رزمندگان و شهادت شهدای هشت سال دفاع مقدس هرگز از یاد ملت ایران نخواهد رفت و فراموش نمیشود.

نقش رسانه ملی و سینما و تلویزیون در انتقال ارزشهای دفاع به نسلهای امروز و آینده

مظفری با بیان اینکه باید در حوزه دفاع مقدس و انتقال اهداف و ارزشهای آن دوران به نسل امروزو آینده برنامهسازیهای دقیق و کاملی شود، بیان کرد: شجاعت و رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید به بهترین نحو به نسلهای آینده انتقال داده شود.

وی ادامه داد: برای نزدیکی و ایجاد ارتباط نسل ها با حوادث و رویدادهای زمان جنگ، یک مجله تصویری ایجاد شود تا جوانان نسل آینده نیز با ارزش ها و شهدای دفاع مقدس آشنا شوند زیرا با نشان دادن تصاویری از جوانان آن روز به جوانان نسل امروز و آینده قطعا جوانان بیشتر نسبت به مسائل و رویدادهای جنگ شناخت پیدا می کنند.

نگاه به جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس شخصی نباشد

مظفری بیان کرد: یک جوان کم سن و سالی که یک تنه چندین نفر عراقی را به اسارت در می آورد در حقیقت یک استثنا بود. علت جنگ، طولانی شدن و مدت هشت سال دفاع مقدس باید به جوانان بازگو شود.

به فیلم های دوران دفاع مقدس ساده و سطحی نگاه نکنیم

وی با اشاره به اینکه به فیلم های دوران دفاع مقدس ساده و سطحی نگاه نکنیم بلکه دید جهانی داشته باشیم، گفت: تمام کشورهای ابرقدرت دنیا در حمایت از رژیم بعث عراق درآمدند و کشور ایران تنها و یک تنه در برابر آن ها ایستاد. عراق از قدرت نظامی بسیار بالایی برخوردار بود و تجهیزات و امکانات نظامی به روز و جدیدی داشت و در جنگ از آن ها علیه ایران استفاده می کرد. با وجود اینکه تمام قدرتهای دنیا به حمایت او درآمده بودند اما جوانان و رزمندگان ما بدون ترس و واهمه در برابر آن ها ایستادگی کردند.

ساخت فیلم با رویکرد دفاع مقدس اثرگذارتر از فیلم های دیگر است

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه شجاعت، رشادت و روحیه شهادت طلبی و ایثارگری باید به نسل های امروز و آینده انعکاس داده شود، خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر عمق دفاع مقدس بازگو شود و به صورت فیلم و سریال ساخته شود تاثیرات بیشتر و بهتری دارد. جنگ تحمیلی عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حقیقت یک دفاعی به معنای واقعی مقدس بود چرا که ما در برابر دشمنان ایستادیم و ایران آغازگر و شروع کننده جنگ نبود اما در مقابل دشمن متجاوزگر ایستادگی کردیم.

بزرگترین درسی که جوانان نسل امروز و آینده میتوانند از دفاع مقدس بگیرند

وی اظهار کرد: بزرگترین درس دفاع مقدس در واقع داشتن روحیه ایثارگری، ایمان و شهادت طلبی و عشق به ولایت به جوانان نسل امروز و آینده است چرا که ایثارگری کشور را به سمت پیشرفت و توسعه می برد.

گفتنی است؛ مجید مظفری متولد سال ۱۳۲۹ تهران و بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. وی فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۵۰آغاز کرد و یک دوره ۵ ماهه بازیگری را در دانشگاه ون سن پاریس پشت سر گذاشت. او برای بازی در فیلم مسافران (بهرام بیضایی) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلمهای سگکشی، جنگ نفتکشها و سایههای هجوم کاندیدای بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شد.

نظر شما
پربیننده ها