آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین در قم

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس ویژه سفر‌های اربعین خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۰ - 22July 2025

به گزارش دفاع‌پرس از قم، علی‌رضا اسدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در گفتگویی اظهار داشت: طرح پیش فروش بلیت اتوبوس با هدف ساماندهی سفر‌های زائران، تسهیل در تهیه بلیت و جلوگیری از بروز بازار سیاه در حال انجام است.

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین در قم

وی افزود: در این طرح ۸۰ درصد از بلیت‌ها از طریق سکو‌های مجاز اینترنتی و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به‌صورت حضوری در پایانه مرکزی شهرستان قم در اختیار متقاضیان قرار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قم اضافه کرد: بلیت‌ها برای سفر به مرز‌های چهارگانه کشور شامل مهران، شلمچه، چذابه و خسروی عرضه می‌شود و نرخ آنها متناسب با نوع ناوگان و مقصد متفاوت است. برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره، بهای بلیت از قم به مرز مهران یک میلون و ۴۶۲ هزار تومان، به شلمچه یک میلیون و ۷۳۷ هزار تومان، به چذابه یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان و به خسروی یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان تعیین شده است.

اسدی ادامه داد: نرخ بلیت در ناوگان ۳۲ نفره برای مسیر مهران یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان، شلمچه یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان، چذابه یک میلیون ۳۲۹ تومان و خسروی یک میلیون و ۲۹ هزار تومان است. در ناوگان ۴۴ نفره نیز نرخ‌ها به ترتیب برای مهران ۸۷۱ هزار تومان، شلمچه یک میلیون و ۳۴ هزار تومان، چذابه یک میلیون و ۱۲ هزار تومان و خسروی ۷۸۴ هزار تومان خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری قم با اشاره به بازه زمانی پیک سفر‌های اربعین تصریح کرد: دوره اوج سفر‌های رفت از ۱۱ تا ۱۸ مرداد و بازه بازگشت از ۲۱ تا ۲۷ مردادماه خواهد بود.

وی از زائران درخواست کرد با توجه به این زمان‌بندی، نسبت به تهیه به‌موقع بلیت و برنامه‌ریزی مناسب برای حرکت رفت و برگشت اقدام نمایند.

اسدی همچنین به اقدامات حمایتی و اجرایی صورت‌گرفته در راستای تسهیل سفر‌ها اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین، ساعت مجاز فعالیت رانندگان ناوگان اتوبوسی از ۹ ساعت به ۱۲ ساعت افزایش یافته است که این تغییر از یکم تا ۲۵ ماه صفر اجرایی خواهد بود؛ از سوی دیگر، به‌منظور رفع مشکلات احتمالی در تأمین سوخت، برای هر دستگاه اتوبوس، ۲ هزار لیتر سهمیه سوخت به‌صورت تنخواه در کارت سوخت آنان منظور شده است.

وی تجهیز کامل زیرساخت‌های خدماتی در پایانه‌ها را از دیگر تدابیر اجرایی برشمرد و گفت: سالن‌های انتظار، نمازخانه‌ها، خوابگاه‌های رانندگان، سرویس‌های بهداشتی و خودپرداز‌ها در پایانه‌های استان آماده‌سازی و به‌روزرسانی شده‌اند تا زائران و رانندگان بتوانند از خدمات مناسب بهره‌مند شوند.

اسدی در ادامه از استقرار عوامل نظارتی اداره‌کل در مبادی ورودی شهر‌ها و مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه خبر داد و اظهار داشت: این عوامل ضمن بررسی اسناد راننده و ناوگان، وضعیت بلیت، نرخ‌نامه، تجهیزات ایمنی شامل کپسول اطفای حریق، چکش ایمنی، کمربند، سلامت شیشه‌ها و لاستیک‌ها را نیز کنترل خواهند کرد.

وی اعلام کرد کارشناسان اداره‌کل به‌صورت مستمر در دفتر نمایندگی مستقر در پایانه مرکزی قم حضور خواهند داشت و «میز خدمت» نیز در سالن انتظار این پایانه برای پاسخگویی، دریافت شکایات و نظرات زائران دایر شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری قم در پایان خاطرنشان کرد که زائران محترم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱، پیامک به شماره ۲۰۰۰۱۴۱ یا از طریق QR کد مندرج بر بلیت نسبت به ثبت شکایات، پیگیری درخواست‌ها و ارائه بازخورد اقدام نمایند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار