سردار دهقان در همایش فرماندهی و کنترل:

دوستان ما در جنگ احتمالی بیش از دشمنان‌ هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انسجام داخلی و پیوند ملت با نظام سیاسی و مقام معظم رهبری ما را در وضعیتی قرار داده که در یک صحنه درگیری احتمالی دوستان ما قطعا بیشتر از دشمنان هستند.
کد خبر: ۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵ - 10December 2013

دوستان ما در جنگ احتمالی بیش از دشمنان‌ هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان"، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران که در دانشگاه امام حسین برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: تلاش پیگیر و خستگی ناپذیر شما دستاندرکاران این همایش و امثال شما در سراسر میهن اسلامی، تلاشی بزرگ و مقدس است و انشاءالله همهی تلاش ها بهبار بنشیند و شاهد پیشرفت نظام اسلامی بر مبنای دستاوردهای فرزندان خود باشیم و بتوانیم به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم.

وی افزود: ملت ما در انقلاب اسلامی با اتکا به ایمان و نصرت الهی، ناشدنیها را شدنی کردند و یک پیام اساسی را به همه بدخواهان دادند که این ملت ثابت قدم و با تلاشی جهادگونه همواره مسیر عزت و پیشرفت خود را طی خواهد کرد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه امروز در صحنه داخلی و جهانی موضوع مذاکرات هستهای در جریان است، تصریح کرد: آنچه که در جریان است تنها موضوع هستهای ایران و هیچمقولهی دیگری در دستور کار مذاکرات هستهای نیست. آنچه ما دنبال میکنیم این است که به دنیا اثبات کنیم مواضع نظام سلطه تنها متکی بر بهانهای به عنوان دستیابی ایران به سلاح هستهای است.

* مدرکی دال بر حرکت ما به سمت سلاح هستهای وجود ندارد

سردار دهقان ادامه داد: با اتکا به تمامی گزارشهای آژانس، هیچ مدرکی دال بر حرکت ما به سمت سلاح هستهای دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام استکباری در سازوکارهای آژانس نفوذ کرده است، گفت: آژانس در گزارشهای خود دو پهلو صحبت میکند؛ آنها در حالی که مینویسند نشانهای دال بر انحراف فعالیت هستهای ایران یافت نشد، در ادامه میگویند نشانهای برای اثبات اینکه ایران به سمت سلاح هستهای پیش نمیرود نیز پیدا نشده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نظام ما این اطمینان را به دنیا داده است که در مسیر دستیابی به سلاح هستهای گام برنداشته است و نخواهد برداشت. مقام معظم رهبری یک فتوا درباره حرام بودن ساخت و استفاده سلاح هستهای صادر کردند و هیچکس در کشور جرات این را نخواهد داشت که برخلاف این فتوا عمل کند.

سردار دهقان افزود: بعد از حماسه سیاسی و اقدامات صورت گرفته، این اجماع جهانی علیه ما متزلزل شد. ما هیچگاه با مذاکره مخالفت نداشتیم و همواره با آژانس و 1+5 مذاکره کردهایم.

وی تاکید کرد: حال سؤال اینجاست که چرا نظام سلطه، غربیها و آمریکاییها عجله دارند که سریعتر به یک توافق در این حوزه برسند؟ پاسخ اولیه این بود که اوباما بعد از فضای تنفرآمیزی که "بوش پسر" (جرج دبلیو بوش) درست کرده بود به دنبال این باشد تا چهره آمریکا را بازسازی کند، اما هیچ موفقیتی در سالهای گذشته کسب نکرد و نهتنها از آن نفرت در افکار عمومی جهان کاسته نشد بلکه این تنفر افزایش نیز یافت.

وزیر دفاع اظهار داشت: اوباما در صحنه داخلی هم نتوانست موفقیتی کسب کند، لذا دموکراتها و اوباما نیاز به یک پیروزی بزرگ در زمان باقیمانده داشتند. البته این گونه نبود که ما هم نخواهیم این فرایند به نتیجه برسد، بلکه ما علاقهمند به حرکت هستهای تحت نظارت NPT بوده و هستیم.

سردار دهقان ادامه داد: توافق صورت گرفته یک برنامه گام به گام و دوطرفه است؛ البته همانطور که مقام معظم رهبری گفتند طرف مقابل دشمن ماست و نمیتوان به آن اعتماد کرد.

وی با اشاره به نتایج توافقات انجام شده تصریح کرد: همزمان با مذاکرات و شکلگیری توافقات اولیه سیل عظیمی از دولتها و شرکتها به سمت ما برای آغاز یک حرکت شتابان و رو به جلو به وجود آمد.

وزیر دفاع افزود: به عبارتی شکاف جدی در اجماع جهانی پیرامون تهدیدزا بودن نظام جمهوری اسلامی که زیر سایه آمریکا بهوجود آمده بود، شکل گرفت.

وزیر دفاع تاکید کرد: دومین اتفاقی که بعد از توافقات اخیر افتاد این بود که دنیا و آمریکاییها به یک نقطه قاطع رسیدند که امروز توان هستهای ایران نفی شدنی نیست.

سردار دهقان دانش و فنآوری را در موضوع انرژی هستهای مهمتر از تجهیزات دانست و گفت: این دانش و فنآوری، با اتکا به دانش بومی در درون جمهوری اسلامی و در اختیار ماست.
 
* ایران یک قدرت هستهای است
 
وی با بیان اینکه ما یک قدرت هستهای هستیم، تصریح کرد: قدرت هستهای در قالب یک یا دو بمب هستهای نیست، بلکه هر کشوری که دارای فنآوری هستهای باشد این جایگاه را در دنیا داراست.
 
وی با اشاره به این که نظام سلطه موفقیتی برای خروج از گردابهای خودساخته مانند افغانستان و عراق ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی پیش از این در این زمینه به آمریکاییها هشدار داده بود. امروز این گردابها آنچنان آنها را در خود گرفته است که خروج از آنها بدون حضور ایران امکانپذیر نیست.
 
وزیر دفاع تاکید کرد: امروز چالشی که بین ملتها با نظام سلطه وجود دارد یک چالش فراگیر در گستره سیاسی جهان است. حتی اروپاییها در درون خود و در مراوده با آمریکا حساب خود را به نوعی جدا میکنند و حاضر نیستند شریک سیاستهای کشورهای سلطهگر باشند و مناسباتشان بسته به نوع دیگری تعریف میکنند.
 
سردار دهقان در ادامه صحبتهای خود گفت: در تمام طول مدتی که نظام سلطه با اعمال تحریمها سعی میکرد ملت ما را به تسلیم بکشاند، نهتنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه ایمان و عزم ما را برای مقاومت افزوده است.
 
وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی، هم در صحنه هستهای و هم در صحنه جهانی الهامبخش شده و نظام سلطه را در چالشی قرار داده که خروج از آن جز با همکاری با ما و پذیرفتن حق ما امکانپذیر نیست.
 
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: چیزی که برای ما مهم است، حفظ چرخه سوخت و غنیسازی در داخل است. ما باید تمام این فرایندها را با اتکا به خود داشته باشیم. این حق ما و سایر کشورهاست.
 
سردار دهقان با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه کشورمان، اظهار داشت: آنها میخواهند بگویند تهدید ایران باقی است و اجماع جهانی باید باقی بماند. اما آیا قادرند این تهدید را عملی کنند؟ آیا شرایط داخلی، تجارب، شرایط منطقهای و پیامدهای ناشی از یک اقدام غیرعقلانی و غیرانسانی اجازه چنین کاری را به آنها میدهند. باور ما و همه دنیا این است که آنها قادر به عملی کردن این تهدیدات نیستند.
 
* دوستان ما در جنگ احتمالی بیش از دشمنان هستند
 
وی تأکید کرد: انسجام داخلی و پیوند ملت با نظام سیاسی و مقام معظم رهبری ما را در وضعیتی قرار داده که در یک صحنه درگیری احتمالی، دوستان ما قطعا بیشتر از دشمنان هستند.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: این موضوع جدای از توانمندیهای داخلی بوده که ما را در اوج اقتدار و بازدارندگی قرار داده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار