العهد بررسی کرد؛

آمریکا و رژیم صهیونیستی به برتری موشکی حزب‌الله لبنان اذعان کردند

کشف پایگاه نظامی منطقه ای آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی اذعانی غیر مستقیم به برتری موشکی حزب الله در برابر سامانه‌های رهگیر رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۷۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ - 09April 2016

آمریکا و رژیم صهیونیستی به برتری موشکی حزب‌الله لبنان اذعان کردند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، پایگاه خبری العهد در مقالهای نوشت: کشف پایگاه نظامی آمریکا که مأمور حمایت از جبهه داخلی  رژیم صهیونیستی بود، بیش از پیش حقایق آشکار و نهان در مورد معادلات درگیری بین رژیم صهیونیستی با حزبالله لبنان و محور مقاومت را نشان داده و بار دیگر از نقش مستقیم آمریکا در حمایت از گزینههای متجاوزان صهیونیستی در راستای سیاستگذاری و اجرای آنها و حمایت و پشتیبانی از این سیاست ها پرده برداشت.

واقعیت آشکار و قابل توجه اینکه آمریکا بیشترین نقش مستقیم را در حمایت از جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دارد و این موضوع بخشی از سیاست کامل آمریکا در سطح منطقه به شمار میرود. تصمیم به تأسیس پایگاه نظامی آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی نیز جدا از سیاستهای آمریکا در منطقه به ویژه در قبال سوریه و لبنان و عراق نیست، اعلام موجودیت این پایگاه نیز در راستای پیامهایی است که برای طرفهای مرتبط در لبنان و منطقه ارسال شده است.

این پایگاه آمریکایی نتایج و اهدافی را دنبال میکند که نشان دهنده پیامدها و اهداف تحرکات فرستادگان آمریکا در لبنان است، عاقلانه نیست اگر تصور کنیم که عملکرد آمریکا در لبنان مکمل سیاستهای این کشور در قبال  رژیم صهیونیستی نباشد، عکس این موضوع نیز صحیح است. سیاستهای آمریکا در لبنان و منطقه اعمال سیاستهای  رژیم صهیونیستی است و از همان خاستگاه سرچشمه گرفته و همان استراتژی و اهداف را دنبال میکند.

اعلام این خبر بخش کوچکی از حمایت و نقشی است که آمریکا در پشتیبانی و دفاع از  رژیم صهیونیستی ایفا میکند. این موضوع نشان دهنده مسئولیت مستقیم آمریکا در قبال تمامی تجاوزات رژیم صهیونیستی بر ضد حزبالله لبنان و جریانهای مقاومت منطقه است.

در نتیجه میتوان گفت که آمریکا طرف مستقیم مبارزات رژیم صهیونیستی بر ضد حزبالله است، این حمایت تنها شامل پشتیبانی و بسترسازی برای رژیم صهیونیستی در تمامی ابعاد نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه مشارکت نظامیان حاضر آمریکایی در اراضی اشغالی فلسطین را نیز نشان میدهد. اعلام خبر این پایگاه نظامی و حضور کشتیهای جنگی آمریکا در دریای مدیترانه نیز نشان دهنده همین پیامها است، در غیر این صورت چگونه میتوان بزرگترین مانورهای دفاع هوایی جهان بین ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت بررسی نحوه تعامل با حملات موشکی به سرزمینهای اشغالی را توجیه کرد؟

سایت عبری زبان والاه که خبر پایگاه آمریکایی در سرزمینهای اشغالی را منتشر کرد، سعی نمود در مورد نقش و اهداف این پایگاه نوعی ابهام ایجاد کند و از نقش دفاعی یا هجومی پایگاه مذکور سوال کند. اما واقعیت این است که نقش دفاعی احتمالی این پایگاه نیز برای هر نوع گزینه هجومی یک مبنای اساسی به شمار می رود.

چرا که الان تجاوز رژیم صهیونیستی بر ضد حزبالله لبنان لازمه بررسی دقیق تصمیم سازان صهیونیستی در تلآویو در مورد امکان و قدرت واکنشهای موشکی حزبالله بر ضد عمق خاک رژیم صهیونیستی است. تجربه سالهای گذشته ثابت کرده که دشمن صهیونیستی در نتیجه ناتوانی از تعامل با این موضوع و از بین بردن گزینه موشکهای مقاومت، از پناه بردن به گزینه حمله به لبنان دوری کرده است، این موضوع باعث شده لبنان در معرض حملات نظامی مستقیم رژیم صهیونیستی قرار نگیرد. از این رو تلاش برای تقویت توانمندیهای دفاعی رژیم صهیونیستی در جبهه داخلی بر ضد موشکهای حزبالله، از طریق حضور مستقیم آمریکا، در واقع تلاش برای قادر ساختن این رژیم به اتخاذ گزینههای هجومی و مشارکت در اجرای آن به شمار می رود.

جداسازی بین زمان کشف و اعلام خبر پایگاه نظامی آمریکا و نقش آن در تلاش برای تقویت توانمندیهای رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشکهای مقاومت با فضای کنونی تنش بین حزبالله و رژیم صهیونیستی مشکل است. به نظر میرسد بخشی از پیامهایی که برای ارسال به حزبالله آماده شده، این است که آمریکا با تمامی توانمندیهای نظامی و تکنولوژیک خود در تقویت توانمندی بازدارندگی رژیم صهیونیستی مشارکت مستقیم خواهد داشت و تمام قد در خدمت دفاع از رژیم صهیونیستی خواهد بود و خود را برای انجام حملات تجاوزطلبانه آماده خواهد کرد.

این سایت صهیونیستی در این زمینه می افزاید: همچنین اعلام خبر این پایگاه نظامی اذعان آمریکا و رژیم صهیونیستی به برتر بودن توان هجومی و موشکی حزبالله لبنان در برابر توانمندیهای راداری رژیم صهیونیستی است. این سایت نزدیک به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی تأکید میکند که تصمیم به تأسیس این پایگاه بخشی از عبرتهایی است که از مانورهای دوره ای جونیفر کوبرا بین ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته شده است. چرا که در جریان این مانورها مشخص شد یکی از نقاط ضعف مهم، فاصله زمانی موجود بین آغاز حملات موشکی بر ضد جبهه و داخلی رژیم صهیونیستی و رسیدن کشتیهای آمریکایی برای حمایت از این رژیم است. این موضوع نشان دهنده توانمندیهای بالای حزبالله لبنان و تأثیرگذاری آن در تقویت مدل بازدارندگی منطقهای در برابر رژیم صهیونیستی و ائتلاف آمریکایی در منطقه است.

گزارشهای منتشره حکایت از آن دارد که آمریکا در حال ساخت یک پایگاه ضد موشکی سری در سرزمینهای اشغالی است، این پایگاه نظامی که پس از راه اندازی قرار است به صورت 24 ساعته فعالیت کند، مراحل پایانی ساخت خود را سپری میکند. همچنین قرار است این پایگاه موشکی با تاسیسات هسته ای دیمونا رژیم صهیونیستی که در صحرای نقب واقع است، ارتباط داشته باشد.

"عمیر بوحبوط " خبرنگار نظامی سایت واللا اعلام کرد: آمریکا در مرکز رژیم صهیونیستی (فلسطین اشغالی) پایگاه نظامی مستحکم می سازد که با ایستگاه راداری (ایکس) در نزدیکی نیروگاه اتمی دیمونا مرتبط خواهد شد، که ایستگاه راداری مذکور هم به نوبه خود توسط نیروهای آمریکایی راه اندازی شده است.

آنگونه که منابع صهیونیستی ادعا می کنند ایستگاه راداری(ایکس) در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی قادر به رهگیری موشکها از مسافت هزاران کیلومتری است. براساس این گزارش آمریکا انبارهای مملو از اسلحه و مهمات هم در فلسطین اشغالی ایجاد کرده که گهگاه بخشی از موجودی آن را دراختیار ارتش رژیم صهیونیستی می گذارد.

آمریکا ایستگاه راداری ایکس را برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در شناسائی زودهنگام خطرات و انبارهای اسلحه و مهمات را نیز برای حمایت تسلیحاتی از این رژیم ساخته است؛ ولی پایگاه نظامی جدید اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا آمریکا با ساخت آن عملاً درعملیات رهگیری و انهدام موشک های تهدید کننده رژیم اشغالگر قدس مشارکت خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی که بزرگترین دریافت کننده کمکهای نظامی امریکا به شمار میآید، همه ساله میلیاردها دلار کمک نظامی از واشنگتن می گیرد؛ کمک نظامی که بخش اعظم آن را مالیات دهندگان آمریکایی تامین میکنند.

این خبر در حالی منتشر شده است که مقامهای رژیم صهیونیستی اخیرا از واشنگتن خواستهاند کمک نظامی سالانه به تل آویو را در دوره 2018 تا 2028 میلادی تا 60  درصد افزایش دهد که این کمکها به طور میانگین به حدود 5 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

به موجب قرارداد کنونی، کمک نظامی سالانه به رژیم صهیونیستی رقمی معادل بیش از 3 میلیارد دلار در سال است. این قرارداد در سال 2017 منقضی میشود. آمریکا همچنین مخارج دیگر پروژههای نظامی رژیم صهیونیستی از جمله سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین را نیز تامین میکند.

بنا بر گزارشی که کنگره امریکا ارائه کرده است کمکهای نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی از سال 1962 تاکنون به بیش از 124 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که مجموع بودجه نظامی رژیم صهیونیستی بدون احتساب کمکهای آمریکا 16 میلیارد دلار است.

نظر شما
پربیننده ها