در استان آذربایجان شرقی

جلسه هماهنگی گرامیداشت سالگرد عملیات‌های کربلای 4 و 5 و شهدای غواص برگزار شد

جلسه هماهنگی گرامیداشت سالگرد عملیات‌های کربلای 4 و 5 و شهدای والامقام غواص با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مدیران استان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱ - 19December 2013

جلسه هماهنگی گرامیداشت سالگرد عملیات‌های کربلای 4 و 5 و شهدای غواص برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از آذربایجان شرقی، سردار استوار آذر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای والامقام دوران جهاد و شهادت و خاصه شهدای عملیاتهای کربلای 4 و 5، عزت و اقتدار امروزی ایران اسلامی را مدیون فداکاریها و ایثارگریهای رزمندگان و شهدای والا مقام دوران دفاع مقدس دانست و بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات آن دوران و انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان در قالبهای هنری تاکید کرد.

وی بر لزوم گرامیداشت سالگرد تعدادی از عملیاتهای عمده و بزرگ دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: از لشکر 31 عاشورا گردانهای حضرت ولی عصر(عج) و حبیب ابن مظاهر به عنوان غواص در عملیاتهای کربلای 4 و 5 حضور داشتند که از برجستگی این عملیات ها میتوان به رشادتها و ابتکارات تاکتیکی شهدای والامقام غواص اشاره کرد که شجاعانه و جسورانه عمل کرده و به صورت مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: علیرغم محدودیتهای به وجود آمده از طرف دشمن بعثی و حامیانشان در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگران ما توانستند با ابتکار و خلاقیتهای خود موفقیتهای فراوانی را کسب کرده و نگذارند یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی افزود: این عملیاتها دستاوردهای مهمی داشت که از اهم آنها میتوان به انهدام 55 یگان دشمن به طور کامل، 67 یگان دشمن به صورت 50 درصد و بقیه آنها تا 30 درصد و نیز هلاکت و زخمی شدن 90 هزار نفر از افراد دشمن اشاره کرد.

سردار استوارآذر بیان کرد: برای گرامیداشت سالگرد این عملیاتها برنامههای متعددی از جمله برگزاری همایش گرامیداشت سالگرد عملیاتهای کربلای 4 و 5 در تبریز و یادواره شهدای آن در شهرستانهای سطح استان، تجلیل از رزمندگان و خانواده معظم شهدای والا مقام ،تولید آثار هنری و فاخر، چاپ نشریه و ... پیش بینی شده است که امیدواریم با مشارکت دستگاههای مربوطه آنها را به نحو احسن انجام دهیم.

در این جلسه همچنین سرهنگ پاسدار علی داداش زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، ضمن گرامیداشت سالروز همایش 9 دی و سالگرد عملیاتهای کربلای 4 و 5، تقدیر از سردار استوارآذر و مجموعه مربوطه، در خصوص اهتمام برای برگزاری همایش با شکوهی جهت گرامیداشت شهدای غواص استان در تبریز و شهرستانهای استان، بر ارئه اسناد و مدارک خاصه تصاویر شهدای بلندمرتبه غواص در قالب چاپ آلبوم به صورت هنری تاکید و آمادگی کامل خود و مجموعه سپاه عاشورا را برای اجرای برنامههای پیشبینی شده و مصوب جلسه گرامیداشت سالگرد این عملیاتها اعلام کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار