چهارمین یادواره شهدای زینبیه و ثارالله برگزار خواهد شد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که نباید مظلومیت شهدای زینبیه و ثارالله، سرپوشیده بماند، افزود: امسال چهارمین یادواره این شهدا به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰ - 17January 2014

چهارمین یادواره شهدای زینبیه و ثارالله برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، "اسماعیل جبارزاده" استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله میانه، گفت: شهدا در نعمات الهی غرق هستند و آن که امروز نیازمند رحمت و مغفرت الهی است ما هستیم که باید به حال شهدا غبطه بخوریم. 

وی با تشکر از بانیان یادواره شهدای زینبیه و ثارالله، از اجرای طرح بازسازی تل زینبیه در کربلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجانشرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم حضرت زینب کبری(س) یاریمان کند تا بتوانیم در این دو کار مهم موفق باشیم. 

استاندار آذربایجانشرقی با بیان این که یادواره شهدای زینبیه، ویژگی خاصی دارد، افزود: شهدای زینبیه دانشآموزان دختر ما بودند که این ویژگی باید به نحو برجستهای مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامههای ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله، بر پشتیبانی همه مسؤولان دستگاههای اجرایی از این برنامهها به ویژه بازسازی مزار شهدا و بازسازی مدرسه زینبیه تاکید کرد و افزود: همه مسؤولان مدیون شهدا هستند و باید کمک کنند تا یادمان شهدای زینبیه به بهترین شکل ساخته شود.

جبارزاده اضافه کرد: البته امروز با کمبود بودجه مواجهایم، اما برای بازسازی مزار شهدای زینبیه از منابع مختلف بهره خواهیم گرفت تا این کار به نحو احسن انجام گیرد.

تقی خلفاپور فرماندار میانه هم در این جلسه با بیان این که نباید مظلومیت شهدای زینبیه و ثارالله، سرپوشیده بماند، افزود: امسال چهارمین یادواره این شهدا به صورت بینالمللی برگزار میشود.

خلفاپور احداث یادمان و بازسازی مزار شهدای زینبیه و ثارالله و ایجاد موزه شهدا و مرکز همایشها در مدرسه زینبیه را از برنامههای ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله اعلام کرد و خواستار حمایت مسئولان از این برنامهها شد.

شایان ذکر است دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله میانه در ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵، توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند که در اثر آن ۳۳ دانشآموز و یک خدمتگزار به شهادت رسیدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار