لاریجانی در جمع سفرای کشورهای اسلامی:

نفع اصلی بحران‌های ایجاد شده در منطقه نصیب صهیونیست‌ها می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت ایجاد بحران‌ها در منطقه از سرعت حل آ‌ن‌ها بیشتر است، گفت: نفع اصلی بحران‌های ایجاد شده در منطقه نصیب صهیونیست‌ها می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ - 16June 2016

نفع اصلی بحران‌های ایجاد شده در منطقه نصیب صهیونیست‌ها می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در جمع سفرای کشورهای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، افزود: رمضان ماهی است که مسلمانها برای وحدت و نزدیکی افکار به یکدیگر تلاش میکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل کنونی جهان اسلام و دغدغههای آن برای امت اسلامی دردآور است، ادامه داد: در دهههای اخیر سرعت ایجاد بحرانهای به وجود آمده در منطقه از سرعت رفع آنها بیشتر است و در هر ماه با بحران جدیدی در منطقه روبهرو میشویم.

لاریجانی گفت: تلاشها برای رفع این مشکلات کم خاصیت بوده و سرعت ایجاد و حل آن متفاوت است.

وی با بیان اینکه ناتوانیهای موجود در منطقه برای حل بحرانها یا عواملی خارج از منطقه بر افزایش مشکلات افزودهاند، تصریح کرد: مشکلات و مسائل منطقه مستقیماً از درون در حال افزایش است؛ لذا باید بر این نکته تمرکز کرد که نفع ایجاد و ادامه این مشکلات نصیب چه کسانی میشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از گروههایی که از مشکلات منطقه نفع اصلی را میبرند، صهیونیستها هستند، افزود: اگر عملیات تروریستی و ایجاد تروریسم در منطقه را رصد کنیم شاهد رشد این گروهکها به لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

لاریجانی با اشاره به تشکیل گروهکهای تروریستی در افغانستان و توسعه آنها به تجهیزات روز کنونی در سایر کشورها ادامه داد: کشورهایی در خارج منطقه برای مبارزه با تروریستها ائتلاف ایجاد میکنند و تبلیغات زیادی در این زمینه انجام میدهند اما باید دید که ریشه ایجاد تروریستها در کجا پیدا میشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار تروریستها در منطقه جهشی است، گفت: اگر همین رفتار و مسلک سیاسی و امنیتی در منطقه ادامه پیدا کند با رشد و گسترش تروریسمها مواجه خواهیم بود و شاید اقدامات غربیها به ازدیاد جریانهای تروریستی کمک میکند.

لاریجانی با اشاره به ایجاد اختلافات فرقه ای در میان مسلمانان و دامن زدن برخی کشورهای اسلامی به این اختلافات، افزود: در گذشته اختلافات فرقهای به شدت زمان حاضر نبود و اختلافات تنها در بین نحلههای فکری خلاصه میشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورها از ایجاد اختلافات میان شیعه و سنی اهداف دیگری را دنبال میکنند، ادامه داد: شرایط منطقه برای مسلمانها حساس است و کشورهای اسلامی نباید به دنبال رقابتهای کودکانه در منطقه باشند.

وی با بیان اینکه استفاده ابزاری از تروریستها اشتباهی استراتژیک است، تصریح کرد: کشورهای مسلمان باید استراتژی وحدت گرایانه را دنبال کنند و از ایجاد مسائل و اختلافات فرقهای بپرهیزند.

لاریجانی با بیان اینکه تفکر و راهبرد جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت و اخوت اسلامی است، افزود: مجلس ایران از هر تلاشی که به وحدت مسلمانان و پیروزی کشور فلسطین منجر شود حمایت میکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تقویت ارتباطات سیاسی بین الملل اسلامی تصریح کرد: درهای پارلمان جمهوری اسلامی ایران بر روی تمامی کشورهای اسلامی گشوده است و کمیسیون امنیت ملی و معاونت بینالملل مجلس شورای اسلامی از آمادگی های لازم برای همکاری با کشورها و سفرای کشورهای اسلامی برای حل مسائل جهان اسلام و کمک به مردم فلسطین برخوردار هستند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار