استاندار قزوین تاکید کرد

پرهیز از موازی کاری و پراکنده کاری در شورای فرهنگ و شهادت استان

اولین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین در محل استانداری قزوین تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ - 04July 2016

پرهیز از موازی کاری و پراکنده کاری در شورای فرهنگ و شهادت استان

به گزارش دفاع پرس از قزوین، این جلسه به ریاست همتی استاندار قزوین برگزار شد، حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان شرح وظایف و مسئولیتهای اعضای شورا پرداخت.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهر خانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در این جلسه با اشاره بهسرعت یافتن موضوعات مربوط به دفاع مقدس در چند ماه گذشته در استان، برگزاری جلسات ستاد کنگره شهدا، شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای فرهنگ ایثار و مقاومت در استان را به برکت همکاری مسئولین استان خواند.

وی در ادامه نشر کتب مختلف با موضوع دفاع مقدس توسط دستگاههای مرتبط، کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و پیگیری جمعآوری اطلاعات دایره المعارف دفاع مقدس استان با ۷۰۰ مدخل را از فعالیتهای اخیر در این حوزه بیان کرد.

وی تصریح کرد:۶۰ شهید گمنام دفاع مقدس در ۲۶ نقطه در استان تدفین شدهاند و ساخت یادمان این شهدا را پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت است.

فریدون همتی تأکید کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا به بهترین شکل و مجالس آنها بهترین مکان برای ایجاد همدلی اقشار و جناحهای سیاسی بوده و آفت این جلسات سیاسیکاری است و همچنین وظیفه این شورا را سیاستگذاری و هدایتگری دقیق، درست و بهترین حالت انجام امور را تفویض امور به مردم دانست.

استاندار قزوین افزود: تقویت حوزههای پژوهشی، انجام بهتر امورات مرتبط با راهیان نور، استفاده از شبکههای مجازی، تسهیلکننده امور مربوط به ایثار و شهادت و ارتقا بخش فرهنگ ایثار و شهادت است و همچنین شهدای کشور را عامل حفظ کیان و شوکت کشور و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت را عامل امنیت پایدار کشور دانست.

وی در خاتمه خواستار برگزاری جلسات کارگروه این شورا بهصورت ماهانه و جلسات عمومی شورا هر ۳ ماه یکبار بهصورت منظم شد و بر انجام امور بر اساس ۱ جدول مدون زیر نظر دبیرخانه شورا و بر پرهیز از موازی کاری و پراکندگی کاری تأکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار