حمایت دوباره حزب الله از نامزدی ژنرال عون

هیات حزب الله و وزیرخارجه فرانسه، انتخاب رئیس جمهوری لبنان را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ - 12July 2016

حمایت دوباره حزب الله از نامزدی ژنرال عون

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، یک هیات از حزب الله لبنان و «ژان مارک ایرو» وزیر امور خارجه فرانسه عصر سه شنبه دیدار و به ویژه در باره انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان و پرونده آوارگان سوری گفت وگو کردند.

«علی فیاض» عضو فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان ( وفاداری به مقاومت) و «عمار الموسوی» مسئول روابط بین الملل حزب الله در دیدار با وزیرخارجه فرانسه حضور داشتند.

پیشتر گفته شده بود که هیات حزب الله به ریاست «محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان با وزیر خارجه فرانسه ملاقات می کند.

العهد به نقل از منابع آگاه از فضای این ملاقات نوشت که بیشتر زمان گفت وگوهای وزیر خارجه فرانسه و هیات حزب الله به انتخاب رئیس جمهوری لبنان اختصاص یافت.

لبنان بیش از دو سال و یک ماه است که رئیس جمهوری ندارد.

این منابع تاکید کردند که دو طرف دیدگاه های خود را در خصوص انتخابات رئیس جمهوری لبنان ارائه کردند و مارک ایرو بر تمایل کشور متبوعش برای برگزاری موفق این انتخابات با رایزنی و همکاری لبنانی ها تاکید کرد.

این منابع همچنین گفتند، در این ملاقات اعلام شد که « هدف دیدارهای بین مقامات فرانسوی و ایرانی ایجاد فضائی مناسب به منظور برگزاری آسان انتخابات ریاست جمهوی لبنان و تشویق لبنانی ها به اتخاذ ابتکارعملی لبنانی در این زمینه است».

به گفته این منابع، «هیات حزب الله در دیدار با وزیر خارجه فرانسه بار دیگر بر حمایت حزب الله از نامزدی ژنرال «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد».

هیات حزب الله همچنین خاطرنشان کرد که « انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری به نفع لبنان و گامی برای ایجاد ثبات در کشور لبنان است».

براساس این گزارش وزیر خارجه فرانسه و هیات حزب الله همچنین در باره پرونده آوارگان سوری و مشکلات بزرگی که برای لبنان به همراه داشته است، گفت وگو کردند.

حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان بسر می برند و این پدیده لبنان را با مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی مواجه کرده است.

ژان مارک ایروظهر دیروز(دوشنبه) وارد بیروت پایتخت لبنان شد وبلافاصله با یک بالگرد نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان( یونیفل) برای دیدار با 750 نیروی فرانسوی عضو یونیفل عازم شهر الناقوره در جنوب لبنان شد.

وزیر خارجه فرانسه عصر و شب ( دوشنبه) با ژنرال«میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح ، «سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده و « سعدالحریری» رئیس حزب جریان المستقبل به طور جداگانه دیدار و گفت وگو و سپس در ضیافت شام با حضور شخصیت های سیاسی لبنانی شرکت کرد.

مارک ایرو همچنین با «نبیه بری» رئیس مجلس، کاردینال«بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان هم دیدار و گفت وگو و سپس به اتفاق همتای لبنانی خود در یک کنفرانس مشترک خبری شرکت کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها