آیت الله جنتی در اختتامیه جشنواره فیلم عمار:

فیلمساز متعهد و انقلابی می تواند استکبار را رسوا کند

دبیر شورای نگهبان در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار، گفت: هنر در تربیت انسان نقش بسزایی دارد و اگر فیلمساز متعهد و انقلابی داشته باشیم، جهان خواران و استکبار جهانی نمی توانند سرشان را بلند کنند.
کد خبر: ۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷ - 11January 2014

فیلمساز متعهد و انقلابی می تواند استکبار را رسوا کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله جنتی امام جمعه موقت تهران در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان جملهای از حضرت امام راحل(ره) در شأن فیلم و سینما اظهار داشت: روزی در محضر امام خمینی(ره) فیلمی را تماشا کردیم که ایشان فرمودند: این فیلم اندازه دهها منبر ارزش دارد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر ارزش و جایگاه فیلم در انتقال فرهنگ انقلاب اذعان داشت: بنده خودم شخصاً از فیلمها درس گرفتهام.
 
وی در ادامه بیان کرد: چرا نباید تعدادی هنرمند متعهد داشته باشیم که جواب تمام نامربوطیها را بدهد.
 
آیت الله جنتی با اشاره به جنایات آمریکا و استکبار در سراسر جهان، گفت: اگر فیلمساز متعهد و انقلابی داشته باشیم و به مسائل و جنایات آمریکا بپردازد، جهانخواران نمیتوانند سر خود را بلند کنند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه به نقش سینما در تبیین فتنه ۸۸ پرداخت و افزود: اگرچه در بحث فتنه ۸۸ اقداماتی انجام شده اما بسیار اندک و محدود هستند. چراکه این حادثه دارای زوایایی است که باید به صورت هنرمندانه برای نسل بعد تبیین شود. به صورتی که اگر فرزندان ما آن را ببینند از سران فتنه متنفر شوند.
 
آیت الله جنتی بیان کرد: نقش هنر در تربیت انسان بسیار بالاست، امیدوارم گردانندگان این جشنواره بتوانند هنرمندان متعهدی را تربیت و در اختیار آرمانهای انقلاب قرار دهند.
 
دبیر شورای نگهبان در پایان اظهار داشت: هنرمندان میتوانند با هدایت افکار، شرایط ظهور را آماده کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار