عشیری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رسانه‌های صهیونیستی به جشنواره مقاومت حساس شدند/ آغاز جنبش ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران شهدا

مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: مشهورترین فیلمسازان جهان عرب با فیلم‌هایی در نقد خاستگاه جریان‌های تکفیری و داعش در جشنواره حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۹۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ - 06August 2016

رسانه‌های صهیونیستی به جشنواره مقاومت حساس شدند/ آغاز جنبش ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران شهدا

«یزدان عشیری» مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: جشنواره مقاومت با قدمت بیش از سه دهه قدیمیترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی است. امسال نیز بهطور مشخص و آشکار با شعار محوری تجلی گفتمان انقلاب اسلامی طراحی شده و بر همین اساس برنامهریزی و سیاستگذاریهای آن پیش میرود.

وی افزود: تعدد و تنوع مضامین در این جشنواره مربوط به جبهه گفتمان انقلاب اسلامی است؛ جشنوارههای متعددی در کشور وجود دارد که بهصورت موضوعی و تخصصی در مقوله سینما فعالیت میکنند؛ جشنواره فجر یک جشنواره عمومی است که بهطور خاص موضوعات مشخصی را اولویتبندی و هدفگذاری نمیکند و فقط از تولیدات سال بهعنوان یک ویترین استفاده میکند و بهترینها را در معرض دید اهالی سینما و عموم قرار میدهد.

مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت گفت: تفاوت جوهری و ساختاری 2 جشنواره مثل فجر و مقاومت آشکار است. جشنواره مقاومت یک جشنواره استراتژیک و ایدئولوژیک مبتنی بر رویکردهای نظام و بر اساس جبهه فرهنگی انقلاب و برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است؛ که سعی میکند مهمترین و ضروریترین موضوعات روز در مقیاس ملی و بین المللی که مربوط به ایران، جهان اسلام، منطقه و جهان که در برابر نظام سلطه را پیگیری میکند. به همین خاطر تنوع مضمونی و موضوعی آن بر آمده از نیازها و ضرورتهایی است که در منطقه و کشور وجود دارد. شورای سیاستگذاری بر اساس این ضرورتهای موضوعات 34 گانهی را طراحی کرده؛ که تعدادی از آن در بخش بینالملل و بخش دیگری داخلی است؛ که بخش عمدهای از این موضوعات موضوع روز دنیاست.

عشیری خاطرنشان کرد: فاجعه منا، حقوق بشر، بهار عربی، نقش آل سعود در تقویت جریان تروریستی، کشتار مردم بیگناه یمن، خشنونت پلیس آمریکا نسبت به رنگینپوستان، سیطره امپراطوری رسانههای صهیونیستی آمریکایی بر جهان، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، و تأثیر ماهواره فارسیزبان غربی بر فرهنگ جامعه برخی از موضوعاتی است که برای اولین بار در جشنواره طراحی شده؛ که مبتنی بر نیازهای کشور، منطقه و جهان است.

وی اظهارکرد: جشنواره مقاومت به دلیل موفقیتهای دورههای گذشته و برگزاری 47 هفتهی فیلم در کشورهای مختلف، ارتباطات با فیلمسازان مستقل جهان بهخصوص شمال آفریقا و کشورهای آمریکایی تا حدودی در جهان شناخته شده است. حساسیت و واکنشهای رسانههای صهیونیستی بهخصوص «هاآرتص» در دوره گذشته نسبت به این رویداد بینالمللی به جایگاه بینالمللی این جشنواره کمک کرده است.

مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت تصریح کرد: رسانههای آمریکایی «محمد خزاعی» فیلمساز و دبیر این جشنواره را بهعنوان کسی معرفی کردند که قصد دارد قطب جدید فیلمسازان مستقل ضد آمریکایی را راهاندازی کند؛ همه این کارشکنیها باعث شد تا این جشنواره یک جایگاه بینالمللی پیدا کند. اهمیت موضوعات و استقبال فیلمسازان از مجموع آثار رسیده به جشنواره روشن است؛ فیلمسازان  داخلی با 1433 اثر و فیلمسازان بخش بینالملل با هزار و 717 اثر از 24 کشور متقاضی حضور در جشنواره شدند. در بخش داخلی همه آثار مرتبط با موضوعات جشنواره و در بخش بینالملل بیش از 63 درصد مرتبط با جشنواره و اهداف آن بوده است.

عشیری با اشاره به حضور فیلمسازان برجسته جهان در این دوره از جشنواره گفت: جشنواره مقاومت امسال متنوعترین برنامهها در بخش بینالملل از جهت حضور و وزن هنرمندان و مهمانان و اندیشمندان نقاط مختلف جهان و آثاری که متقاضی حضور در جشنواره هستند را خواهد داشت. در این دوره شاخصترین فیلمسازان آمریکا و اروپا در جشنواره حضور خواهند داشت؛ مشهورترین فیلمسازان جهان عرب نیز با فیلمهایی در نقد خاستگاه جریانهای تکفیری و داعش حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت: فیلمهایی در نقد خشونتهای پلیس آمریکا و فیلمهایی مربوط به آمریکای لاتین و شمال آفریقا وجود دارد. فیلمهایی با مضمون فلسطین بهعنوان محوریترین رویکردهای جشنواره در بعُد راهبرد بینالمللی قطعاً واکنش رسانههای صهیونیستی را در پی خواهد داشت. امسال برخی از رسانههای عربی وابسته دولتهای دستنشانده و جریان آل سعود بیش از دوران گذشته واکنش نشان خواهند داد.

عشیری افزود: جشنواره مقاومت در دوره چهاردهم با ابتکار طراحی بخش جلوهگاه نور در راستای ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران شهدا یک جنبش فیلمسازی را آغاز کرده است؛ که به گنجینهای از بهترین خاطرات شهدای دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت.

مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت ادامه داد: فراموش نکنیم که بسیاری از خانوادههای شهدا بدون ثبت و ضبط خاطرهای از بین ما رفتند. باید مدل پرورشی شهدا در خانوادهها ترویج  شود. امسال در این جشنواره طلیعه حرکتی به مثابه آغاز جنبش ملی ثبت و ضبط خاطرات خانوادههای شهدا آغاز خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: امروز بیشتر از هر زمانی نیاز است فرهنگ شهادت در بین خانوادهها بهعنوان یک الگوی تربیتی درست برای بیمه شدن جامعه ترویج شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها