صداگذاری مستند سینمایی «حقیقت پنهان» به پایان رسید

صداگذاری مستند سینمایی «حقیقت پنهان» توسط مهرداد جلوخانی به پایان رسید و این مستند آماده نمایش شد.
کد خبر: ۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ - 17August 2016

صداگذاری مستند سینمایی «حقیقت پنهان» به پایان رسید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند سینمایی «حقیقت پنهان» که ساخت آن 2 سال به طول انجامیده به مسئله دوگانگی برخورد با عقل انسانی که زندگی شخصی و اجتماعی ما سرنوشت دیگر جوامع بشری را تحت تأثیر قرار میدهد، میپردازد.

«عباس صالحمدرسهای» پژوهشگر و کارگردان این فیلم گفت: در واقع ما بسیاری از مردم را میبینیم که در راه کشف قوانین طبیعی و پیشرفت زندگی مادی از عقل خود به خوبی استفاده میکنند؛ حال آنکه در زندگی معنوی که متعلق به جهانبینی و ارزشهای اخلاقی و اجتماعی است، این چنین نیستند؛ که همین امر باعث پیشرفت انسان در امور مادی و عقبافتادگی او در زندگی معنوی شده؛ به گونهای که بیدینی، افراطیگری، خرافات و ظلم و فساد در همه جهان فراگیر شده است.

وی افزود: در همین راستا «حقیقت پنهان» به تحلیل و تبیین عوامل داخلی روشهای نادرست تفکر و همچنین عوامل خارجی تأثیرگذار بر آن، مانند سلطه قدرتهای شرور که باعث ایجاد این دوگانگی فکری شدهاند، پرداخته و در نهایت راهحلهای منطقی و علمی را برای اصلاح جوامع بشری و مقابله با این پدیده خطرناک را بیان میکند.

کارگردان «میراث جاودان» خاطرنشان کرد: هدف از تولید این فیلم تبیین اهمیت عقل در زندگی انسان و نقش تأثیرگذار آن در نهادینه کردن ارزشهای الهی و انسانی و تحقق عدالت اجتماعی و بازسازی تمدن حقیقی انسانی در قالبی داستانی، آسان و جذاب است؛ تا بتواند بر طیفهای وسیعی از مردم به خصوص جوانان فرهیخته تأثیرگذار باشد و کسانی را که برای رسیدن به کمالات مادی و معنوی خود به دنبال دستیابی به حیات طیبه هستند راهنمایی کند.

مستند بازسازی «حقیقت پنهان» اثری 100 دقیقهای و محصول خانه هنرمندان امروز است. شخصیت اصلی این فیلم «عباس قلیچلو» بوده و «جلال فاطمی» و «دکتر ایمن المصری» نیز او را در این اثر فلسفی همراهی میکنند.

سایر عوامل این مستند عبارتند از: مهرداد زاهدیان (مشاور پروژه)، محمد هادی صالح(تصویر بردار)، احمد افشار(صدابردار)، احمد وفایی و منیژه مصطفیزاده (تدوینگر) و مهرداد جلوخانی (طراحی و ترکیب صدا(.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار