حضور مایکل مور با فیلم «مقصد بعدی جنگ کجاست؟» در جشنواره مقاومت

مستندساز جنجالی آمریکا با فیلم جدیدش «مقصد بعدی جنگ کجاست؟» در بخش بین‌الملل چهاردهمین جشنواره مقاومت حضور دارد. این فیلم روایتی از شکست‌های آمریکاست.
کد خبر: ۹۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 17August 2016

حضور مایکل مور با فیلم «مقصد بعدی جنگ کجاست؟» در جشنواره مقاومت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم مقصد بعدی جنگ کجاست؟ (Where To Invade Next)  درباره برنامههای آموزشی و اجتماعی در کشورهای اروپایی است. مایکل مور در این مستند به کشورهای مختلف ازجمله فنلاند، ایتالیا و فرانسه سفر میکند و روشهای مواجهه آنها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار میدهد. این فیلم بر تقابل استفاده از این روشها در مقایسه با آنچه در ایالات متحده روی میدهد، تأکید دارد.

بر پایه این خبر، این فیلم در بخش مسابقه فیلمهای مستند این رویداد سینمایی حضور دارد و همزمان با جشنواره از 2 تا 9 مهر سال جاری به نمایش درمیآید.

فیلم جدید مایکل مور روایتی از شکستهای آمریکاست. برای دادن درس تاریخی به آمریکا، مایکل مور کارگردان شناخته شده به تنهایی به کشورهای مختلف سفر میکند؛ تا افکار و شیوههای این مردم را فرا گرفته و به کشورش آمریکا برگرداند.

او جلوههایی از تعطیلات طولانی ایتالیاییها در باغ، فرانسه و ساعت ناهار مدرسه، سیاست صنعتی آلمان، سیستم زندان نروژ و حضور چشمگیر زنان در کابینه و تجارت ایسلند را بهعنوان برداشت این سفر در مستند خود گنجانده است. مایکل مور برای معرفی این مستند به نام «بعد از این به کجا حمله کنیم» در یک نشست خبری در لندن گفت: «آمریکا در بیش از ۱۵ سال گذشته نیروی تجاوزگر بوده است.

تصور کنید قرار باشد به جایی حمله کنیم، البته بدون خشونت؛ که از آن درس بگیریم و با تجربه لازم به کشورمان برگردیم؛ این محتوای فیلم است و به همین دلیل چنین عنوانی به آن دادیم.»این فیلمساز صریح الهجه آمریکایی با فیلمهای معروفی مانند «فارنهایت ۹/۱۱» و «بولینگ برای کلمباین» به داشتن مواضع انتقادآمیز نسبت به رهبران سیاسی آمریکا شهرت دارد.

او در نشست خبری در لندن در پاسخ سوالی در باره همهپرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: «چرا میخواهید خارج شوید؟ اروپا را نجات دادید. امروز اروپا به خاطر شما، بریتانیا، در موقعیت خطیری است. شما دهه سی و چهل میلادی به خاطر اروپا جنگیدید و فداکاری کردید و حال میخواهید از آن خارج شوید؟»

لازم به ذکر است مایکل مور در ۲۳ آوریل ۱۹۵۴ در فلینت، ایالت میشیگان، آمریکا به دنیا آمد. در دانشگاه میشیگان در رشته خبرنگاری تحصیل کرد و کار حرفهای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. پس از تحصیل به فیلمسازی مستند و برنامهسازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلمهای او زبان تند و جسورانهاش علیه سیاستمداران بخصوص سیاستمداران آمریکا است.او همچنین کتابی به نام «وطنم کجاست» را تالیف کرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت ایالات متحده وارد کرد.

نکته قابل توجه درباره مایکل مور موضعگیری اخیر وی در دفاع از مسلمانان است و برای مقابله با سیاستهای «دونالد ترامپ»  کمپینی با عنوان «ما همه مسلمانیم» ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار