در گفت‌وگو با دفاع مقدس عنوان شد

اعزام چهار هزار نفر از بسیجیان جامعه سلامت کشور به مناطق محروم

مسئول اعزام پزشکان به مناطق محروم کشور گفت: در سه ماهه پایانی سال جاری حدود چهار هزار نفر از بسیجیان جامعه سلامت کشور به طور داوطلبانه به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱ - 14January 2014

اعزام چهار هزار نفر از بسیجیان جامعه سلامت کشور به مناطق محروم

قائد امینی، مسئول اعزام پزشکان به مناطق محروم  کشور در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت به مناطق محروم کشور برپایی بیمارستانهای صحرایی در استانهای کرمان، ایلام، قزوین و کرمانشاه و چند بیمارستان ثابت در استانهای مختلف تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره اعزام کادر پزشکی به مناطق محروم ادامه داد: این اعزامها به صورت تک تخصصی با اکیپ 10 نفره، و بهداشت و درمان عمومی در قالب تیمهای سه نفره انجام میشود.

امینی خاطرنشان کرد: بیمارستانهای صحرایی به طور متوسط به حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفراز هموطنانمان در مناطق محروم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه میدهند.

مسئول اعزام پزشکان به مناطق محروم اظهار کرد: ما با یک جامعه ۵۰۰ هزار نفری روبرو هستیم که به طور میانگین سالیانه حدود ۲۰ درصد این جمعیت در فعالیتهای جهادی حوزه سلامت همکاری میکنند.

وی با معرفی اقشار مختلف این جامعه گفت: پرستار، بهیار، پزشک عمومی و فوق تخصص از جمله افراد اعزامی به مناطق محروم هستند که خوشبختانه شاهد مشارکت رو به رشد بخش خصوصی در اعزامهای داوطلبانه به مناطق محروم هستیم.

امینی با تاکید بر حضور پر رنگ بانوان حوزه سلامت کشور در اعزامهای جهادی گفت: 50 درصد اعزامهای جهادی به مناطق محروم را بانوان تشکیل میدهند که شامل پیراپزشکان و پرستاران هستند واستقبال بانوان ازاردوها به دلیل امنیت و پاک بودن این محیطها بسیار زیاد است.

مسئول اعزام پزشکان به مناطق محروم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آینده خدمات رایگان، امداد، ویزیت رایگان واعزامهای تیمهای پزشکی به طور مستمرپیگیری میشود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان و حوزه سلامت کشور به دفعات و به طور خستگیناپذیر در فراخوانهای داوطلبانه شرکت میکنند، ادامه داد: برخی از داوطلبان با نشاط و پرانرژی به همراه خانوادههایشان در طرحهای اعزام جهادی شرکت میکنند و دوره زمانی اعزامهای ثابت 10 روزه، اعزامهای تخصصی سه روزه و پزشکان عمومی یک روزه است که براساس اختیار داوطلبان این مدت ممکن است افزایش یابد.

امینی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای مشارکت کننده در اعزام پزشکان و نیروهای جهادی حوزه سلامت به مناطق محروم هستند.

نظر شما
پربیننده ها