حماسه‌ کربلای پنج-17/ روایت راوی - بخش نخست

چانه‌زنی رحیم صفوی و قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی از رحیم صفوی پرسید: شما الان دیدتان نسبت به ما چیست؟ رحیم صفوی پاسخ می‌دهد: ما دیدمان نسبت به شما مثبت است و برخوردهای شما را صادقانه می‌دانیم. شما باید فشاری را که به مسئولینتان می‌آید درک کنید. باید کارها را سریع‌تر آغاز کنید.
کد خبر: ۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 30December 2014

چانه‌زنی رحیم صفوی و قاسم سلیمانی

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مجید مختاری راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و پژوهشگر جنگ ایران و عراق است. وی در عملیات کربلای 4 راوی قرارگاه نجف و در عملیات کربلای 5 راوی قرارگاه کربلا بوده است. اکنون بخش نخست، روایت لحظه به لحظه این عملیات و نقل قولهای فرماندهان در جلسات را در ادامه میخوانیم:

پس از جلسه فرماندهی کل سپاه و ابلاغ ماموریت به قرارگاه کربلا، من (مجید مختاری) به دلیل آنکه در عملیات کربلای 4 راوی قرارگاه نجف (به فرماندهی مصطفی ایزدی و جانشین برادر شوشتری) بودم و شناخت خوبی از منطقه داشتم. به عنوان راوی قرارگاه کربلا انتخاب شدم و در کنار احمد غلامپور قرار گرفتم.

احمد غلامپور به محض بازگشت از جلسه قرارگاه خاتم، معاونین خود در قرارگاه کربلا را به جلسهای به منظور آمادهسازی عملیات در منطقه شلمچه فراخواند. در این جلسه ابتدا دربارهی طرح مانور عملیات و سپس دربارهی آمادهسازی عقبهها بحث و گفتوگو شد و چهار محور اصلی برای شکستن خطوط دفاعی دشمن و تداوم عملیات تعیین شد:

محور اول: جناح راست عملیات با عبور از آب گرفتگی شلمچه، پد بوبیان و پل دوم کانال ماهی با لشکر 33 المهدی و تیپ 18 الغدیر.

محور دوم: محور کانال ماهی از پل دوم تا نوک کانال ماهی با لشکر 25 کربلا و لشکر 41 ثارالله.

محور سوم: دژ مرزی و منطقهی پنج ضلعی با لشکر 31 عاشورا و 19 فجر.

محور چهارم: محور دژ مرزی و جاده شلمچه با لشکر 10 سیدالشهدا.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار