مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ 11

شهید یاسین حیدری؛ شهیدی که با خونش درخت انقلاب را تثبیت کرد

شهید یاسین حیدری؛ شهیدی است که با خونش درخت انقلاب را تثبیت کرد و در راه حراست و حفاظت از وطن تا پای جان در برابر دشمن مقاومت کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹ - 25January 2014

شهید یاسین حیدری؛ شهیدی که با خونش درخت انقلاب را تثبیت کرد

خبرگزاری دفاع مقدس: معنویت در سنگرها با حضور رزمندگان وجود داشت و همواره مردان این آب و خاک با روحیه شهادت طلبی توانستند در مقابل دشمنی بایستند که قدرتهای بزرگ دنیا به حمایت از او برخاسته بودند.

دفاع مقدس سرشار از ایثارها، از خود گذشتگیها و جانفشانیهای رزمندگان سلحشور است و در آن دوران جلوهها و زیباییهای معنوی در بین شیردلان بود و آنان با جانفشانی عزت و اقتدار را برای ابد به ملت ایران هدیه کردند.

به راستی زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس برگسترش آثار معنوی آن در جامعه کمک میکند زیرا انتقال میراث معنوی و مفاهیم دفاع مقدس به نسلهای امروز و آینده سبب میشود تا آنان با دلاورمردان این سرزمین آشنا شوند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس انگیزه الهی و بعد معنوی پررنگ بود و زنان و مردان در کنار همدیگر، متحد ایستادند و اجازه ندادند تا ذرهای از خاک میهن به دست بیگانهای بیفتد.

شهدا از جان خود گذشتند و در آن زمان دنیا و لذتهای مادی برایشان معنایی نداشت زیرا در عالم معنویت غرق شده بودند.

شهید یاسین حیدری یکی از دلیر مردان سرزمین غیرت و مردانگی است که با خون خود مانند همرزمان شهیدش پایههای انقلاب را مستحکم کرد و استقلال و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

زندگی نامه:

شهید یاسین حیدری در سال ۱۳۴۰ در خانوادهای مذهبی در بخش زرنه ایوان به دنیا آمد.

از کودکی نور ایمان در چهرهاش میدرخشید، وی با آنکه از نبوغ بالایی برخوردار بود تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت و برای تامین زندگی خانواده جهت کار به تهران رفت.

روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی این شهید بزرگوار مانند شهدای دیگر از دوران نوجوانی و جوانی آنان بارز و نمایان بود.

خوش خلقی و مهربانی دو صفت بارز و لاینفک از شخصیت انسانی وی بودند. او در سال ۱۳۵۹ جهت گذراندن خدمت وظیفه به خیل ارتشیان پیوست و دوران مقدس خدمت سربازی را در جبهههای نور علیه ظلمت سپری کرد.

شهید حیدری از آنجایی که جبهه را دانشگاهی عظیم یافته در آن درسها آموخته بود بعد از اتمام خدمت نظام وظیفه در پی عشقی که به اسلام و قرآن داشت، دگر درباره به خیل سپاهیان اسلام درآمد. او با قلبی آرام به استقبال شهادت رفت و هنگام ورود به عرض موعود وضو ساخت و عاشقانه در انتظار شهادت نشست و با باوری راسخ و عزمی استوار در ارتفاعات شاخ شمیران مردانه جنگید تا کوهها را شاهد عزم سترگ خود قرار دهد و بدین سان در آخرین لحظه حیاتش در حالی که پیکر مطهرش غرق در خون بود رو به همسنگرانش کرد و مظلومانه گفت: "من به جز خونم چیزی نداشتم که تقدیم انقلاب کنم."

فرازی از وصیت نامه:

ای جوانان! نکند در بستر ذلت بمیرید که حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد. مبادا درغفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد. مبادا در حال بیتفاوتی بمیرید که علی اکبر در راه حسین(ع) و با هدف شهید شد.

در رسالت و آرمانهای بلند حضرت امام خمینی بیشتر دقیق شوید، سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاصتان را همچنان حفظ کنید.

اگر فیض شهادت نصیبم شد آنان که پیرو خط سرخ امام نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند، آنقدر به جبهه میروم و میجنگم تا شهید بشوم.

شهرستان ایوان از توابع استان ایلام در ۳۰ کیلومتری این استان واقع شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار