مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ ۱۵

شهید یوسف غلامی؛ معلمی که با شهادتش بر پیشانی منافقین مهر خفّت زد

شهید یوسف غلامی معلمی که درس عاشقی را در مکتب علم و دانش آموخت و با اخلاص درون در مقابل منافقان ریاکار ایستاد و با خون خود باعث عزت سرزمینش و خفّت ریاکاران شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶ - 03February 2014

شهید یوسف غلامی؛ معلمی که با شهادتش بر پیشانی منافقین مهر خفّت زد

خبرگزاری دفاع مقدس: شهیدان با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و هر شهید بر پربار شدن عظمت و افزونی بدنه و شاخههای این درخت اثرات بیشماری داشت.

دشمنان انقلاب در خیال خود میخواستند ایران را یک شبه تحت سلطه خود درآورند و ملت ایران را مانند دوران طاغوت در یوغ خود بکشانند.

حضور رهبری هوشمند سبب شد تا ملت ایران نسبت به وجود حکومتی فاسد آگاه شوند و با هدایتهای دلسوزانه امام راحل بر علیه حاکمی فاسد برخاستند.

ارادت و حمایت مردم از روحانیت و مرجعیت، اقتدار ملت ایران را افزایش داد و اتحاد و همدلی مردم با روحانیت و مراجع رژیم طاغوت و استکبار را در هم شکست و موجب نابودی آنها شد.

جوانان و ملت ایران با انتخاب و عشق انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را خواستند و برایش تا پای جان در برابر طاغوت ایستادند و شکنجهها و شهادتها آنها را مقاومتتر کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده انقلاب بار دیگر درصدد انتقام جویی از ملت ایران برآمدند.
راه انداختن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یک نقشه از پیش طراحی شده توسط دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

اما جوانان و ملت دلیر ایران همانطور که در مقابل شاه ستمگر تا پای جان ایستادند و مقاومت کردند و سرانجام حکومت فاسد پهلوی را سرنگون کردند بار دیگر به میدان آمدند ودر برابر دشمنان بعثی ایستادند.

هجوم یکباره عراق نهتنها ملت ایران را از اهداف خود دورنکرد، بلکه مقاومتر از گذشته شدند و تا آخرین نفس و توان در برابر دشمن متجاوزگر مقاومت و ایستادگی کردند.

شهید یوسف غلامی معلمی که با شهادتش درس ایستادگی، مقاومت و پایداری را داد و برای همیشه جاودانه ماند.

زندگی نامه:
 
شهید یوسف غلامی در سال ۱۳۳۹ در خانوادهای مذهبی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را با سختی فراوان و مشکلات عدیدهای که پیس رو داشت ادامه داد و از راه و ادامه اهداف خود بازنماند.
 
او با تلاشهای گسترده توانست تحصیلات خود را به پایان برساند و به کسوت مقدس معلمی در آمد.
 
شهید یوسف غلامی معلمی که در سنگر تعلیم وتربیت به شاگردانش درس استقامت و ایستادگی داد تا در برابر هر دشمنی مقاومت کنند.
 
شهید غلامی جبهه و جنگ را زیباترین مامن تجلی انوار الهی میدانست. او سر از پا ناشناخته لباس رزم پوشید و در سال ۱۳۶۶ با کاروان بسیجیان راهی جبهه گیلانغرب شد.
 
این شهید بزرگوار پس از مدتی نبرد، در جبهه حق علیه باطل در منطقه غرب کشور در تاریخ ۹ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در یک درگیری خونین با منافقین کوردل قبای سرخ شهادت را بر تن کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار