مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ ۱۲

شهید جاسم امامی؛ معلمی که سرلوحه صبر و اسطوره استقامت است

شهید جاسم امامی؛ معلمی که در سنگر عشق و جهاد، درس صبر و استقامت را آموخت که او خود اسوه ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر: ۱۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳ - 28January 2014

شهید جاسم امامی؛ معلمی که سرلوحه صبر و اسطوره استقامت است

خبرگزاری دفاع مقدس: شهادت عالیترین و والاترین کرامتی است که نصیب افراد میشود. در حقیقت میتوان گفت که شهادت دریچهای برای وصال محبوب و نزدیکترین راه در رسیدن به ملاقات با خداوند بزرگ است.
با گسترش فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی در جامعه و ترویج آن در بین عامه مردم به خصوص نسل جوان میتوان به نتایج بزرگی در تثبیت و تقویت پایههای دینی و مبانی اعتقادی و اسلامی رسید.

اگر فداکاری و ایثارگری شهدا نبود، اسلام زنده نمیماند و امنیت و سلامت جامعه به خطر میافتاد. بنابراین برهمه واجب است از آرمان و خون شهدا پاسداری کرده و یاد و نام آنان را همواره در خاطرهها زنده نگه دارند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان با حضور خود حماسهای بزرگ را خلق کردند و با مرور بر تاریخ ایران درمی یابیم ملت ایران در برابر هر گونه تجاوز و تعدی تا پای جام مقاومت و ایستادگی میکند.
شهید جاسم امامی یکی از غیورمردان سرزمین رشادتها و پایمردیها است که با هجوم رژیم بعث به کشور همانند دیگر مردان این سرزمین وارد میدان نبرد شد تا در مقابل تهاجم ناجوانمردان دشمن بایستد.

**زندگی نامه
 
شهید جاسم امامی در سال ۱۳۴۲ در خانوادهای متدین چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به پایان رسانیده و برای تکمیل آنها به شهرستان ایوان رهسپار شد.

او در خرداد ماه سال ۱۳۵۹ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. شهید امامی چند سال از عمرش را به عنوان آموزگار صرف خدمت به مردم محروم منطقه کرد، اما این کار اشتهای سیری ناپذیر او را در خدمت به اسلام و مردم مستضعف فروننشاند. بر همین اساس لباس مقدس پاسداری به تن کرد و راهی جبهههای نور شد.

او فردی صبور و آرام بود و در مقابل سختی و مشکلات همچون کوهی استوار میایستاد و مقاومت میکرد.
شهید امامی با شرکت در عملیاتهای والفجر ۵، کربلای ۱ و کربلای ۴ به عنوان فرمانده گردان، ستون خیمه لشکر حضرت امیرالمومنین (ع) بود.

شهید امامی سرانجام در حالی که مشغول گذراندن دوره فرماندهی و ستاد (دافوس) بود جهت شرکت در عملیات کربلای ۵ به قرارگاه قدس اعزام شد و در آن عملیات در غرب کانال ماهی به فیض عظمای شهادت نائل شد.
 
فرازی از وصیت نامه:
 
امروز همه ما رسالتی بزرگ برای دفاع از اسلام که حاصل خون هزاران شهید و مجروح است بر دوش داریم، بیاییم خود را از قید وابستگی به دنیا نجات دهیم که امام صادق (ع) میفرمایند «دوستی دنیا ریشه و سرمنشا خطاهاست»
 
خانوادههای شهدا را دلگرم کنید و پشتیبان ولایت فقیه باشید و ندا و رسالت اسلام و محرومین را به گوش جهانیان برسانید، چون امروز روزی است که باید قیام کنید و وقتی که دین در معرض خطر قرار گرفت هر کس در هر لباسی وظیفه دارد که به پا خیزد و این یک وظیفه همگانی است. خداوند تبارک و تعالی اسلام را پیروز نماید و ریشه کفر و نفاق را در جامعه بخشکاند.
 
پروردگارا!ای محبوب محبان وای عشق عاشقان وای غنای مستمندان وای روشنی دل عارفان، امام امت و امت اسلام را از گزند توطئههای دشمنان محافظت فرما و خیانت کاران را نابود گردان و به مسئولین و خدمتگزاران اسلام استقامت و اجر اخروی عنایت فرما، به امید شکست آمریکای جنایتکار، برقرار باد، پرچم لا الله الا الله، محمد رسول الله، نابود باد ابرقدرتها و وابستگان به آنان، پیروز باد لشکریان اسلام، آزاد باد کربلای حسینی و نجف و قدس شریف، کبوتر آستان حسینی، سرباز وفادار امام خمینی.
نظر شما
پربیننده ها