مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ ۷

شهید حاج بندر اسدی؛ شهیدی که معنویات توام با اخلاص او را به اوج رساند

حاج بندر اسدی، شهیدی است که معنویات با اخلاص خود را فدای امور دنیوی نکرد و به مقدار رزق حلالش قانع بود.
کد خبر: ۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶ - 15January 2014

شهید حاج بندر اسدی؛ شهیدی که معنویات توام با اخلاص او را به اوج رساند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، انسانهای بزرگ در طول تاریخ با تلاشهای بیوقفه خود مسیر تکامل را هموار ساختند و از گردنههای خطرناک آن بالا رفته و پرچم معنویت و عزت انسانی را بر فراز قلههای ایمان و دانش به اهتزاز در آوردند.

در این میان عالمان و دانشمندان اسلام که وارثان حقیقی انبیا و اوصیا الهی و ادامه دهندگان راه آن مردان الهی هستند از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. آنان شبانهروز به سازندگی خود و جامعه پرداخته و همانند مشعلی فروزان فراروی انسانیت را روشن کردهاند.

شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اخلاص و معنویت را درون خود به اوج رساندند و با روحیه خودسازی، ایمان و ایثار به دنیایی دیگر رفتند و با شهادت خود عزت و استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

آنها پاکانی هستند که دنیا را با همه زرق و برقش فروختند تا با عالم معنا به حقیقت دیگر برسند.
 

سردار رشید اسلام حاج بندر اسدی نیز یکی از همین شهیدانی است که با عشق و اخلاص به معنویت حقیقی دست یافت و به ملکوت اعلی رسید.

زندگینامه
 
سردار رشید اسلام حاج بندر اسدی در سال ۱۳۲۰ در خانوادهای مذهبی در شهر ایوان دیده به جهان گشود.

وی که فردی مذهبی، متعهد و خوش اخلاق بود از همان دوران نوجوانی به یاری خانوادهاش شتافت و با فعالیت بیامان به کسب رزق و روزی حلال پرداخت و همزمان در زمینه کسب علم و تجربه تلاش کرد.

حاج بندر با توجه به موقعیتهای متعددی که در خصوص مسائل مالی و کسب ثروت برایش فراهم شد هرگز معنویات با اخلاص خود را فدای امور دنیوی نکرد و به مقدار رزق حلالش قانع بود.

با شروع جنگ تحمیلی حاج بندر اسدی در سال ۱۳۵۹ به عضویت رسمی سپاه در آمد و در طول ۸ سال دفاع مقدس به عنوان مسئول سپاه ایوان، معاون مهندسی رزمی سپاه کرمانشاه، مسئول اطلاعات و عملیات سپاه کرمانشاه و سومار، مسئول مهندسی رزمی سپاه کردستان، مسئول استحکامات مهندسی رزمی لشکر ۱۱ امیر(ع)، معاونت مهندسی رزمی تیپ یکم در راه خدمت به نظام و اسلام فعالیت کرد.
 
او با شرکت در ۱۶ عملیات در طول دفاع مقدس حماسههای جاودانهای از خود به یادگار گذاشت و ۶ بار دچار جراحتهای شدید و مصدومیت شیمیایی شد.

شهید اسدی در سال ۱۳۷۳ به افتخار بازنشستگی نائل آمد و بعد از آن به علت عوارض شدید شیمیایی مورد مداوا و تحت عمل جراحی پزشکان قرار گرفت.
 
عاقبت روح ملکوتی این شهید سرافراز که هیچگاه طاقت دوری از یاران شهیدش را نداشت در تاریخ ۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۸۳ به آسمان پر کشید و از خاک بر افلاک شد.
نظر شما
پربیننده ها