مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ ۹

شهید علی خانزادی، دامادی که به حجله‌گاه عشق شتافت

شهید علی خانزادی شهیدی است که با درک عمیق از مفهوم عشق حقیقی لیلی را‌‌ رها کرد تا مجنون را دریابد و به سوی حجله‌گاه عشق شتافت.
کد خبر: ۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹ - 20January 2014

شهید علی خانزادی، دامادی که به حجله‌گاه عشق شتافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عشق به میهن و دفاع از آرمانهای انقلاب برای رزمندگان بزرگترین هدف بود و آنان هر چه در دنیا بود را رها کردند تا ایران آزاد و مستقل باقی بماند.

چه بسیار دامادها که به عشق شهادت و سعادت اخروی، تحقق آرمانهای جمهوری اسلامی و دفاع از کشور وناموس خود زندگی روزمره و عادی را رها کرده و نوعروسان خود را با امید به حق و توصیه به پیروی از ولایت فقیه در راهی که آگاهانه قدم گذاشتند راهی جبهههای حق علیه باطل شدند.

آنان با تاسی از سالار شهیدان اباعبدالله الحسین دنیا پرستی را رها کردند و آخرت را خریدند تابه وصال معشوق حقیقی برسند.

شهید علی خانزادی داماد سه ماههای که برای دفاع از وطن و ارزشهای انقلاب و اسلام در برابر دشمنان متجاوزگر ایستاد و در راه احقاق حق مظلومان سرزمینش جان خود را فدا کردند.

زندگی نامه:
 
شهید علی خانزادی در سال ۱۳۳۸ در خانوادهای مومن و معتقد در روستای هلشی از توابع شهرستان ایوان دیده به جهان گشود.

در سن ۷ سالگی پای به مدرسه نهاد و تحصیلاتش را با مشکلات عدیدهای تا پایان راهنمایی به اتمام رساند و سپس وارد آموزشگاه بهیاری در استان ایلام شد و در این دوره در کسب دیپلم بهیاری به موفقیت دست یافت.
او در اواخر تحصیلاتش که مصادف با آغاز قیام همگانی ملت ایران برای سرنگونی رژیم ستمشاهی بود، فعالیت گستردهای را در زمینه تهیه و پخش اعلامیهها و نوارهای سخنرانی امام (ره) آغاز کرد.
 
 

در این موقع برای انجام خدمت سربازی رهسپار یکی پادگانهای آموزشی در تهران شد و در آنجا به دلیل داشتن فعالیت چندین بار بازداشت شد که با صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان، از پادگان فرار کرد.
 

 
 

شهید خانزادی با پیروزی انقلاب اسلامی در بهداری استان ایلام به عنوان بهیار استخدام شد و با حضور در مناطق محروم شهرستان دهلران، موسیان، صالح آباد، علاقهمندی و پایبندی خود را نسبت به قشر محروم به منصه ظهور نشاند.

او در کارهای خیر پیش قدم شده و یکی از موسسین صندوق قرض الحسنه شهدا در ایوان بود.
شهید خانزادی مانند مولایش علی (ع) گاهی اوقات غذا و آذوقه به دوش میکشید و شبانه به خانه مستنمندان و نیازمندان میبرد.
شهید علی خانزادی در اوایل سال ۱۳۶۰ با توجه به علاقه شدید به حضور در جبهه و عشق به شهادت وارد سپاه پاسداران شد و در سال ۱۳۶۳ مسئولیت بهداری تیپ ۱۱۴ امیرالمومنین (ع) را بر عهده گرفت و سرانجام در غروب خونین ۵ آبان ماه سال ۱۳۶۳ در حین سرکشی به خطوط رزمندگان در جبهه مهران به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدای یکتا بود، نائل شد.
 
 فرازی از وصیت نامه:
 
ای ملت مسلمان، همیشه یار و یاور روحانیت اصیل و مبارز باشید. جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس را فراموش نکنید. شماای رزمندگان کفر ستیز، از پیروزیهایی که نصیبتان میشود مغرور نشوید، زیرا غرور دریای نفس عمل انسان را هر چند خالص و بیریا باشد تباه میکند.
 
 
 
از مادر رنج دیده و زحمت کشم پوزش میخواهم که نتوانستم در عمر کوتاه خود حق او را ادا کنم.
 
از خداوند میخواهم که به او اجر فراوان و پاداشی درخورشان عنایت فرماید. و توای همسر مهربانم، از تو معذرت میخواهم، درست است که ما سه ماه بیشتر در کنار هم نبودیم اما تازه دامادهایی بودند که فقط یک روز با همسر خود زندگی کرده و شهید شدند.

از تو میخواهم که همچون کوه در برابر سختیها و مصائب مقاوم و استوار بایستی و استقامت کنی و پیام ما و مظلومیت شهدای ما را به گوش جهانیان برسانی.
نظر شما
پربیننده ها