سردار غیب پرور خبر داد

برگزاری یادواره شهدای سادات استان فارس در سال ۹۳

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: سال 93 چند یادواره‌ خاص در استان برگزار می‌شود که یکی از آنها برپایی یادواره‌ شهدای سادات است.
کد خبر: ۱۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ - 19March 2014

برگزاری یادواره شهدای سادات استان فارس در سال ۹۳

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامحسین غیب پرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس در مراسم قدردانی از دستاندرکاران برگزاری یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس گفت: هیچ کس حق ندارد از شهدا اسطورهسازی کند.
 
وی با اشاره به داستان پرتاب تیر توسط آرش کمانگیر، اضافه کرد: شخصیتی نظیر آرش کمانگیر یک اسطوره است که در موردش داستانی هم میسازیم، فردوسی شخصیت رستم را بسیار بزرگ میکند، این به واسطهی عرق، غیرت و وطنپرستی ایرانی است و ایرادی هم ندارد، اما آیا ما مجاز هستیم در حوزهی رخدادهای دینی و اعتقادی، همین رویه را طی کنیم؟
 
سردار غیبپرور با انتقاد از برخی کتابهای نوشته شده در حوزه دفاع مقدس، تصریح کرد: به بعضی نوشتهها در برخی کتابهای دفاع مقدس معترضیم و مصادیقی هم داریم اما برای پرهیز از اینکه نویسندگان دلخور نشوند، بیان نمیکنیم.
 
وی با بیان اینکه تحریفهایی در گذشته درباره واقعه عاشورای حسینی انجام شده است، گفت: شاید کسانی که این تحریفها را انجام داده یا زمینهسازی کردهاند، آدمهای بدی نبودند، منظور بدی هم نداشتند و از سر خیرخواهی هم حرفی را گفتهاند اما چه عاشورا، چه دوران دفاع مقدس باید بدون پیرایه باشد، آنچه اتفاق افتاده نقل شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با یادآوری اینکه تحریفها در خصوص دفاع مقدس از همان زمان جنگ آغاز شد و ادامه پیدا کرد، به بیان داستانی در خصوص دیده شدن سواری بر اسب سفید در سوسنگرد و حرکت آن سوار در میدان مین پرداخت و اضافه کرد: تلاشهایی میشد و میشود که انحرافهایی ایجاد شود، ما همه باید توان خود را به سمتی معطوف کنیم که دوران دفاع مقدس را از این آسیب مصون نگهداریم.
 
وی در خصوص موضوع پیشگیری از فراموش شدن آن دوران و غفلت از دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برگزاری یادوارههای شهدا، نوشتن کتاب، سرودن شعر و تولید فیلم اقداماتی است که برای جلوگیری از فراموشی آن دوران انجام شده و میشود.

سردار غیب پرور گفت: اگر قالبهای جذب برای جوانان فراهم شود، بهراحتی میپذیرند، سر و کار با فطرتها دارد، اگر در این زمینه موفق نبودهایم، دلیلش بیهنری امثال من است.

وی با تصریح اینکه برگزاری یادوارههای شهدا سال آینده نیز در استان فارس استمرار خواهد داشت، گفت: برگزاری یادوارهها یک تکلیف است و سال 93 نیز چند یادواره خاص را در برنامه داریم که یکی از آنها برپایی یادوارهی شهدای سادات است، باید مردم بدانند چند نفر از 14 هزار و 600 شهید فارس از ذریهی حضرت زهرا(س) بودهاند.
 
فرمانده سپاه فجر تاکید کرد: استان فارس مبتکر برگزاری یادوارهی شهدای سادات است که برای اولین بار در سطح کشور برگزار خواهد شد.
 
سردار غیبپرور همچنین با اشاره به خاطراتی از عملیات والفجر 10 در منطقهی شلمچه، از شهید مجید سپاسی یاد و خاطرنشان کرد: شهید سپاسی، شهید شاخص استان فارس بهشمار میرود و نباید بههیچ عنوان از یاد او غافل شویم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار