فرمانده سپاه استان فارس:

نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به نقش فرزندان سادات در حماسه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس گفت: نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس برگزار می‌شود که این یادواره، نخستین یادواره شهدای سادات کشور نیز هست.
کد خبر: ۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 15April 2014

نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامحسین غیب پرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس در جمع فعالان رسانهای استان فارس در اردوی راهیان نور به بندرعباس با اشاره به جایگاه مهم خلیج فارس و جزایر ایرانی که در این منطقه قرار گرفتهاند، گفت: قشم پل ورودی به فلات ایران است و خلیج فارس با عمر ۳۰ میلیون ساله در آن قرار دارد.

سردار غیب پرور با بیان اینکه ۱۳۰ جزیره در خلیج فارس وجود دارد که مهمترین آنها در مالکیت ایران است، تصریح کرد: درباره جزایری که به ایران تعلق دارد، علاوه بر تلاش بر حفظ و حراست از آن، باید در فرهنگ گفتاری نیز به آن توجه و تاکید کرد، برای مثال از به کاربردن نام ابوموسی که نامی عربی است، خوداری کرد و به جای آن بوموسی را که برگرفته از ادبیات گفتاری مردم فارس و هرمزگان است، به کار برد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به مساحت جزیره قشم و مقایسه آن با مساحت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزود: قشم دارای ۳۰ کیلومتر ساحل و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مساحت است که این میزان دو و نیم برابر مساحت کشوری مثل بحرین است و این خود نشان دهنده اهمیت و قدرت حراست و حفاظت ایران از سرزمینش در مقایسه با کشورهایی مثل بحرین است.

سردار غیب پرور با اشاره به وضعیت کنونی قشم در مقایسه با وضعیت این جزیره در ۱۵ سال گذشته، گفت: در سالهای گذشته توجه ویژهای به هرمزگان شده و هرمزگان یکی از استانهایی است که پیشرفت آن در مقایسه با دیگر استانها بیشتر بوده و در این بین توسعه منطقه قشم سبب وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با ۱۰- ۱۵ سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ نقطه استراتژیک در دنیا وجود دارد که سه نقطه آن در فلات ایران قرار دارد، اظهار کرد: از جمله این نقاط کشور ایران است که نقش متصل کننده قاره اروپا، آفریقا و آسیا را بر عهده دارد و اگر به تاریخ مراجعه شود، مشاهده میکنیم که در راه ابریشم، ایران نقش شاهراهی داشته و از طریق آن میشد با اروپا، آفریقا و شرق آسیا ارتباط داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به نقش ایران در اسلام آوردن مردم آفریقا، خاطرنشان کرد: مسلمانان آفریقا از دو گروه ایرانی شامل مردم خراسان در شمال آفریقا و مردم فارس در شرق آفریقا تأثیر گرفتهاند و هم اکنون نیز نگاه آنها به ایرانیان نه به عنوان یک استعمارگر، بلکه ایرانیان را کسانی میدانند که به دنبال عمران و آبادانی در آن منطقه بودهاند.

سردار غیب پرور دومین نقطه استراتژیک جهان را که در مالکیت ایران قرار دارد جزایر بوموسی، تنب بزرگ و کوچک معرفی و تصریح کرد: تمام شناورهای وارد شده به خلیج فارس ناچار باید از مقابل این جزایر عبور کنند.

وی با بیان اینکه محل این جزایر سهگانه، عمیقترین نقطه خلیج فارس است که زیردریاییهای اتمی تنها میتوانند از آنجا عبور کنند، گفت: در گذشته بیگانگان متکبرانه از این منطقه که در مالکیت ایران قرار داشت، متکبرانه عبور میکردند حال آنکه در حال حاضر هر شناوری باید در مقابل پرسش یک پاسدار یا ارتشی ایران، پاسخگو باشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه سومین نقطه استراتژیک در ایران، تنگه هرمز است که زمینشناسان از آن به عنوان بهشت زمین یاد میکنند، افزود: در حالی که در تنگه هرمز چهار ناو هواپیما بر بیگانگان وجود دارد که برای ساخت آن بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار وبرای تجهیزش ۵۰۰ میلیون دلار هزینه میشود، جزیره هرمز به صورت طبیعی برای استفاده از تجهیزات هواپیمایی برای ایران خلق شده که این خود نشان دهنده اهمیت هرمز است.

سردارغیب پرور با اشاره به حضور پاسداران سپاه فجر استان فارس در منطقه بندرعباس و جزایر ایرانی خلیج فارس، اظهار کرد: سپاه فجر فارس علاوه بر نقش دفاعی از گذشته تاکنون، فعالیتهای دیگری از جمله فعالیتهای فرهنگی و عمرانی در این جزایر داشته که ساخت مسجد زیبای امام صادق (ع) در قشم نمونهای این فعالیتها است که در آیندهای نزدیک افتتاح میشود.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیتهای فرهنگی در جزایر خلیج فارس، اظهار کرد: ایده برگزاری نخستین همایش سادات شهید استان فارس نیز از اینجا به ذهن متبادر شد و انشالله بزرگداشت سادات شهید فارس به عنوان نخستین همایش سادات شهید در کشور برگزار میشود و امیدواریم افتتاحیه آن نیز در مسجد امام صادق(ع) باشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به دیگر فعالیتهای عمرانی سپاه فجر فارس در جزایر خلیج فارس، افزود: محرومیت زدایی در جزیره قشم، ساخت یک مجموعه فرهنگی- ورزشی با عنوان امیرالمومنین در جزیره هنگام، ساخت خانه عالم و یک غسال خانه از اقدامات سپاه فجر فارس است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار