فرمانده سپاه فجر استان فارس مطرح کرد

نظام بروکراسی حاکم بر جامعه مانع اصلی حرکت جهادی

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: نظام بروکراسی حاکم بر جامعه مانع اصلی حرکت جهادی است و مدیریت جهادی نیازمند افراد مجرب، با انگیزه، معتقد، خلاق و پاک است.
کد خبر: ۱۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ - 09April 2014

نظام بروکراسی حاکم بر جامعه مانع اصلی حرکت جهادی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامحسین غیبپرور" فرمانده سپاه فجر استان فارس پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه بقیهالله شیراز، با اشاره به شعار سال ۹۳، اظهار کرد: باور ما بر این است که اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری بر ما تکلیف است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در طرح شعار سال بر مدیریت جهادی، افزود: این تاکید متوجه نظام مدیریتی کشور است نه آحاد مردم.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود بر عزم مردم تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: مفهوم عزم ملی مفهومی است که مردم ایران سالیان سال آن را لبیک گفتهاند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در نیمه نخست سال ۹۲ با حضورپور شور در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی عظیمی آفریدند، تصریح کرد: این حماسه عظیم در نیمه دوم سال ۹۲ با حضور گرم و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تکرار شد.

سردار غیب پرور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچگاه از ناحیه مردم دغدغهای نداشته، گفت: مردم ایران مومن، نجیب، ریشهدار و خواهان ارزشهای دینی و انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری روال مدیریتی فعلی نیست، اظهار کرد: اگر نوع مدیریت فعلی و گذشته جامعه مورد تایید قطعی بود که مقام معظم رهبر در طرح شعار سال عنوان مدیریت جهادی را مطرح نمیکرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: توقع از تمام مدیران کشور در سطوح مختلف این است که در اظهارنظرها، گفتوگوها و بیانات خود کلام مقام معظم رهبری را شهید نکنند.

وی با بیان اینکه منظور از مدیریت جهادی پیمودن راه نو و راه میانبر است، خاطر نشان کرد: راه نو و راه میانبر با حرف و حدیث اجرا نشده و نیاز به برنامه دارد.

سردار غیبپرور تصریح کرد: کار جهادی یعنی سوز و گداز داشتن، شب و روز نشناختن، خطر کردن، تکلیف باور و تکلیف محوری البته همه اینها اقتضائاتی چون دانش داشتن، اعتقاد به کار گروهی و با برنامه حرکت کردن دارد.

وی با بیان اینکه با نظام بروکراسی حاکم بر جامعه نمیتوان جهادی عمل کرد، گفت: بدون رودربایستی باید گفت که ما در بدنهٔ مدیریتی پرتی داریم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس بر ارتقا سطح نظام درونی در طراز انقلاب اسلامی و ارتقا مدیریتها در بدنه مدیریتی تاکید کرد و افزود: دنیا به دلیل اسلامی بودن نظام ما میخواهد که نظام جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قصه دشمنی دنیا با ایران بر سر اسلام و حکوت دینی است، اظهار کرد: امروز اگر به دنیا اعلام کنیم که دست از نظام اسلامی، انقلاب، شهدا و رهبری برمیداریم، شک نکنید که فناوری هستهای را به ما میدهند، تحریمها را برمیدارند قربان صدقه ما هم میروند.

سردار غیب پرور رسیدن به مدیریت جهادی را نیازمند افراد مجرب، با انگیزه، معتقد، خلاق و پاک دانست و افزود: پیشنهاد میدهم هر دستگاهی در استان فارس و خاصه دستگاههای فرهنگی راههای حرکت جهادی را در یک نظام مدیریتی کارآمد، تفسیر کنند.

وی با بیان اینکه اگر با کلام ولایت به طور جدی مواجه نشویم مرتکب خسران شدهایم، خاطر نشان کرد: نکند چندین ماه از سال بگذرد و بعد بگوییم وای چه شد و چکار کنیم؟ وقتی از بعضی دوستان در دستگاههای مختلف اداری کشور در مورد شعار سال نظرخواهی میشود وظایف عادی خود را عنوان میکنند، والله ترجمهٔ کلام ولایت و راه میانبر رفتن این نیست، با کلام ولایت اینگونه رفتار نکنیم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تاکید بر اینکه هوشمندانه و از سر تکلیف باید برای تحقق شعار سال برنامهریزی کرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری حتما خلاهایی را احساس کرده که بر مدیریت جهادی تاکید کردند.

وی گفت: ما در دههٔ چهارم انقلاب یعنی دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و پیشرفت و توسعه نیازمند داشتن نظام مدیریتی کارآمد و راهبردی است.

سردار غیب پرور با اشاره به توانمندیهای سرهنگ حمیدرضا گرامی از فرماندهان موفق سپاه در استان فارس و کشور اظهار کرد: سرهنگ گرامی از سپاه بقیهالله منتقل نشده بلکه برای مدتی به وزارت کشور مامور شده است.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری سپاه فجر با دولت، افزود: سپاه فجر استان فارس یکی از بهترین فرماندهان خود یعنی سرهنگ حمیدرضا گرامی را به عنوان مدیر به دستگاه دولتی میفرستد، پیام این اقدام آن است که ما سپاهیان بر سرقول خود برای همکاری با دولت هستیم.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: ما عزت رئیسجمهور را میخواهیم و ایشان را فردی ولایتمدار، پایکار و همراه دانسته و با وی همکاری میکنیم همانطور که از دولت قبلی حمایت میکردیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه استان فارس در سال گذشته ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده، افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی بسیج و سپاه پای کار آمدهاند و ما امسال پیشبینی ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان فارس را داریم.

سردار غیبپرور تعامل بین سپاه و دولت را خوب و مواضع مدیریت ارشد فارس دکتر احمدی را اصولی، محکم و خوب ارزیابی کرد و گفت: در استان فارس نرخ بیکاری بالا بوده و جامعهای که بیکار داشته باشد، در آن معصیت، منکرات و ناهنجاریهای اجتماعی پدید میآید.

وی بر جوانگرایی در سپاه تاکید کرد و خاطر نشان کرد: ما با دست خود باید سپاه با عظمت و کارآمد را به دست جوانان پرشور بسپاریم، اینکار را در سپاه فارس شروع کردهایم و با اقتدار ادامه میدهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار