علیرضا قزوه:

شهید آوینی جایگاه واقعی خود را در دل نسل انقلاب باز کرده است

شاعر انقلابی و آیینی کشورمان گفت: هنر انقلاب در یک کلام هنر خوب زیستن، پاک زیستن و پاک مردن است؛ شهید آوینی جایگاه واقعی خود را در دل نسل انقلاب باز کرده است
کد خبر: ۱۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ - 08April 2014

شهید آوینی جایگاه واقعی خود را در دل نسل انقلاب باز کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علیرضا قزوه" شاعر انقلابی و آیینی کشورمان اظهار کرد: هنر انقلاب از مقوله هنر قدسی است. انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه مردمی، دینی، الهی و با پشتوانه شهیدان و انسانهای خداییاش یکی از انقلابهای دینی و فکری بشری ست که در زمینه فرهنگ و هنر حرفهای تازهای برای جهانیان داشته است.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر ایران یکی از جوامع با فرهنگ و تمدن بشری است که با داشتن شش هزار سال تمدن و فرهنگ غنی و ادبیات سترگ و عرفان مستقل بسیاری از اندیشمندان، فیلسوفان، عارفان، شاعران، فقیهان و دانشمندان را در دامان خود پرورانده است. این میراث غنی فرهنگی در روزگار انقلاب اسلامی در خدمت تعالی انسان و تعالی بشریت قرار گرفته و در این مسیر هنر و هنرمندان از جایگاه والایی برخوردار بودهاند.

مدیر مرکز آفرینشهای ادبی بیان کرد: قرآن، احادیث و سیره امامان و بزرگان دین ما بر پایه تشویق و نوازش هنرمندان و شاعران بوده و هست و بسیاری از بزرگان دینی و رهبران فکری ما، خود صلاحیت اظهار نظر در باب هنر را داشتهاند.

قزوه در تعریف هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب در یک کلام هنر خوب زیستن، پاک زیستن و پاک مردن است. هنری است که انسان را از ورطههای هلاکت و نابودی و دست و پا زدن در نفسانیات به سمت نور، قبله، معرفت و آگاهی سوق میدهد. هنر انقلاب پالایش جسم و روح و جان و رفتن در مسیرهای تعالی و رسیدن به نور و روشنی است.

وی شهید مرتضی آوینی را شخصی که با سیادت و شهادت، با خون خود همه وجودش را تقدیم آرمانهای انقلاب کرد، دانست و گفت: آوینی به عنوان یک هنرمند شهید و یک شهید هنرمند جایگاه واقعی، خود را در دل نسل انقلاب باز کرده و همواره به عنوان یک الگو با قلم و قدم و نفس و خون خویش زیباترین قطعه را سروده و آن را تقدیم انقلاب کرده است؛ انقلابی که متعلق به مستضعفان خاک بوده و قهرمانان واقعی آن شهیداناند.

قزوه خاطر نشان کرد: امروز هنر انقلاب اسلامی، هنر تمام اسلام است، که تمامیت کفر در مقابلش سد کشیدهاند و ایستادهاند، تا صدای این نسل هنرمند را در گلو خفه کنند. هنر انقلاب هنر معجزه است و هنر غرب ستیزه گر امروز هنر جادوست. امروز نبرد واقعی غرب و هنر جادو، با جبهه هنر انقلاب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از هیچ حیثی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست، افزود: اوج تمام هنرها و هنرمندان جهان همین جماعت اهل هنر قدسی انقلاب اسلامی ایراناند. سینماگران، نویسندگان، نقاشان، معماران، شاعران و جماعت اهل موسیقی انقلاب هر کدام هنرشان را در خدمت تعالی بشر و مطابق با موازین شرع مقدس اسلام قرار دادهاند و امروز صدای مردم انقلابی ایران و پیام انقلاب و امام را همین هنرمندان در زیباترین شکل خویش به جهانیان تقدیم کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها