حجت الاسلام میرعمادی:

شهید آوینی در ماندگاری دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشت

نماینده ولی فقیه در لرستان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: بی شک شهید آوینی از جمله افرادی است که نقش برجسته و ممتازی در ماندگاری دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۱۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 09April 2014

شهید آوینی در ماندگاری دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشت

حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد میرعمادی» روز سه شنبه به مناسبت ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در دیدار هنرمندان حوزه هنری لرستان با ایشان با اشاره به گرامیداشت یا د و خاطره همه شهدای دوران جنگ تحمیلی افزود: شهید آوینی با تهیه مجموعه روایت فتح توانست مجموعه ارزشمندی را از حقایق جنگ به نمایش بگذارد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به جایگاه هنر در مفاهیم دینی و اعتقادی افزود: بدون تردید هنر یکی از راههای دعوت به سوی خداست چرا که بر عمق جان انسانها اثر میگذارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاه هنر را درک کنیم باید آفرینش هستی را به منزله تابلوی هنری در نظر بگیریم که شاهکاری از خداوند متعال است و خالق هنر در عالم هستی هنرنمایی کرده است.
وی اضافه کرد: خاصیت هنر این است که ذاتا پیام را ابلاغ میکند، رسا بودن، بلاغت، اثر گذاری فوق العاده از وِیژگیهای هنر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اثر هنری آن است که پیام عدالت، ارزشها، انسانیت، دین و دیانت را برساند و هنرمندان باید با تولید آثار هنری ارزشمند همواره شأن و جایگاه هنر را حفظ کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به ماندگاری آثار هنری افزود: بیشک اثرهنری باید پیام ارزشی را به دنیال داشته باشد و اثر هنری که مفاهیم و ارزشهای دینی و اعتقادی، حق و حقیقت را داشته باشد بیشک ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی بیگانگان اظهار داشت: دشمنان این انقلاب از تمام ظرفیتها و توان خود برای ضریه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره میبرند و با راه اندازی هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی سعی در نابودی این نظام دارند.

حجتالاسلام میرعمادی با اشاره به بیانیههای اخیر خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب، با صدور بیانیههایی به خیال خود میخواهند در برابر فرهنگ اصیل مردم ایرانی بایستند.

وی اظهار کرد: نهایت شرمندگی برای آنهایی است که از ایران اسلامی چیزهایی مانند آزاد شدن همجنسبازی را میخواهند، لذا باید بدانند مردم ایران هیچ ارزشی برای این بیانیهها نیستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: این دشمنان باید بدانند مردم ایران مسیر را انتخاب کرده و همچنان به راه خود ادامه میدهند و بیشک هیچ چیزی نمیتواند در عزم و اراده ملت ایران تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نامگذار ی امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: بیشک ضرورت توجه به این مهم از سوی ایشان احساس شده و باید همه اقشار به ویژه هنرمندان در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: هنر انقلاب، هنر برگرفته از مفاهیم دینی و اعتقادی، معرفت و بصیرت است، فرق هنر انقلاب با سایر هنرها در این است، هنر انقلابی هنری پرنشاط، معنوی و متعهد، ارزشمند وهنر مقاومتی است که از اعتماد به نفس و توکل برخوردار است.

وی با اشاره به استعدادهای هنری در لرستان افزود: از همه هنرمندان انتظار میرود، از ظرفیتهای والای هنری به خوبی استفاده کنند، زیرا لرستان ظرفیتهای هنری بالای و هنرمندان توانمندی برخوردار است که متأسفانه تاکنون به خوبی از این ظرفیتها استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: ضروری است مسئولان و دست اندرکاران با فراهم کردن بسترهای مناسب شرایطی را برای حضور و معرفی استعدادهای خلاق بکار گیرند.
وی همچنین در ادامه از فعالیتهای حوزه هنری لرستان در اجرای برنامههای فرهنگی هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی و ترویج هنر فاخر و به ویژه تلاشهای شیرزاد نعمتی نیا ریاست حوزه هنری لرستان تجلیل کرد.
وی افزود: حوزه هنری لرستان تاکنون اقدامات شایستهای در تولید و اجرای برنامههای فرهنگی هنری مطابق با ارزشها و آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ریزی و اجرا کرده است که این مهم بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است
رییس حوزه هنری لرستان نیز در این نشت با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی افزود: بیشک هنرمندان در عرصههای مختلف انقلاب نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس داشتهاند.

شیرزاد نعمتی نیا ترویج و همچنین تقویت هنر متعالی را از اولویتهای حوزه هنری برشمرد و بیان داشت: هنرمندان متعهد این مرز و بوم همواره با بهره گیری از مفاهیم والای دینی و اعتقادی و ارزشهای والای انسانی آثار ارزشمندی را خلق کردهاند.

وی با تاکید بر وظایف خطیر حوزه هنری در معرفی دیدگاهها و مبانی هنر دینی، اشاعه اندیشههای والای اسلامی و تقویت هنری جریانهای متعهد بر ارزشهای دینی و اتقلابی تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب در جهت رشد استعدادها و خلاقیتها و تولید آثار هنری فاخر همواره از رسالتهای اساسی و مورد توجه در زمینه فعالیتهای حوزه هنری بوده است.در ادامه این جلسه از فیلم مستند فیلم مستند پژوهشی «تاریخ انقلاب اسلامی» به کارگردانی سید محمد سیفزاده و تهیه کنندگی حوزه هنری لرستان رونمایی شد.

این فیلم روایت تاریخ انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ و نقش روحانیون در هدایت مردم و ارتباط با امام خمینی (ره) در استان لرستان را نشان میدهد.

در پایان نیز با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ریاست حوزه هنری لرستان و جمعی از مدیران استانی از پنج هنرمند لرستانی تقدیر شد.

«دکتر محمد رضا روزبه، سیف الدین آشتیانی، حامد فیضیان، حجت الله رشنو و سید محمد سیفزاده» از جمله هنرمندان لرستانی بودند که در این مراسم از آنان تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار