فرمانده سپاه کربلا مازندران:

فرهنگ دفاع مقدس بهترین سد در برابر هجوم فرهنگی دشمن است

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه شناخت نسل جدید انقلاب نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس بهترین سد در برابر هجوم فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۱۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 29April 2014

فرهنگ دفاع مقدس بهترین سد در برابر هجوم فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرنگار دفاع مقدس از مازندران، سردار "محمدتقی شاهچراغی" فرمانده سپاه کربلای مازندران در مراسم اختتامیه راهیان نور دانشجویی در دانشگاه آزاد واحد ساری با تأکید براینکه دفاع مقدس محدود به زمان و مکان خاصی نیست، خاطرنشان کرد: امروز نیز میدان نبرد با دشمنان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رویارویی جبهه حق و باطل همواره وجود دارد و پایانی برای آن نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران در ۳۵ سال اخیر همواره در برابر جبهه باطل با صلابت ایستادگی و مقاومت کردند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه امروز نیز ملت ایران در عرصه اقتصادی و فرهنگی در حال مقابله با دشمنان هستند، تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد، امروز نیز در عرصههای دیگری از سوی دشمنان دنبال میشود.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس عاشقانه از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردند، تصریح کرد: علیرغم اینکه همه دنیا از صدام در هشت سال دفاع مقدس علیه ملت ایران حمایت کردند، اما ایستادگی و مقاومت فرزندان ایران اسلامی مانع از تحقق اهداف دشمنان در جنگ تحمیلی شد.

وی ادامه داد: از خودگذشتگی، ایثار و جانفشانی فرزندان این مرز و بوم به هشت سال دفاع مقدس زیبایی خاصی بخشید.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، پایداری و آثار ماندگار را از جمله مهمترین مؤلفههای دفاع مقدس برشمرد وبا بیان اینکه وجود همین مؤلفهها، دفاع مقدس را از جنگ جهانی متمایز کرده است، ادامه داد: عرصه دفاع مقدس محل حضور انسانهای بود که به راحتی عناصر دنیایی را از خودشان دور کردند.

وی با بیان اینکه شهدا به اعتبار و یک باور برای حفظ اسلام در برابر دشمن صفآرایی کردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم راه برای نبرد با دشمن باز است و هر فردی که در لباس است میتواند مانند رزمنده دوران دفاع مقدس برای آزادگی ایران اسلامی تلاش کند.

سردار شاهچراغی با اشاره به اینکه ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی همواره پشتیبان رزمندگان در جبههها بودند، افزود: وحدت و همدلی مردم در دوران دفاع مقدس یکی از مؤلفههای مهم پیروزی در جبههها بود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مراکز دانشگاهی در حفظ و حراست از ارزشها و آرمانهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید ارزشهای متعالی جبهه و جنگ را به نسل جدید انقلاب معرفی و منتقل کنند.

وی با بیان اینکه شناخت نسل جدید انقلاب نسبت به ارزشهای دفاع مقدس باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس بهترین سد در برابر هجوم فرهنگی دشمن است.

سردار شاهچراغی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی بوده است، تصریح کرد: وحدت رزمندگان اسلام در جبهههای جنگ حماسهای تاریخی را رقم زد که همواره ماندگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن و پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس یک ضرورت و رسالت مهم در کشور است، خاطرنشان کرد: ارزشهای دفاع مقدس برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز مبارزه و جنگ با دشمن به شیوهای دیگری وجود دارد، تصریح کرد: هر فردی در این مبارزه باید راه و روش مبارزه با دشمن و زشتهای موجود در جامعه را پیدا کند.

سردا شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده دانشجویان در راهیان نور اشاره کرد و با بیان اینکه راهیان نور فرصتی برای بیان بخشی از حقایق دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: میزان استقبال نسل جوان از این برنامه و سفر معنوی هر ساله از رشد مناسبی برخوردار است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام همه توان و ظرفیت خود را در جهت به چالش کشیدن نظام خانواده به کار گرفتند، تصریح کرد: سبک زندگی غربی که متأسفانه امروز بخشی از جامعه ما را با خود همراه ساخته است خود به عنوان یک خطر باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار