رییس دانشگاه آزاد ساری:

دفاع مقدس در سرفصل‌های اجباری دروس دانشگاهی گنجانده شود

رییس دانشگاه آزاد واحد ساری با تأکید بر اینکه درس دفاع مقدس باید در سرفصل‌های اجباری دروس دانشگاهی گنجانده شود، گفت: ارزش‌های طلایی دوران دفاع مقدس باید در دانشگاه‌های ما به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ - 29April 2014

دفاع مقدس در سرفصل‌های اجباری دروس دانشگاهی گنجانده شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مازندران، "کیومرث نیاز آذری" رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در مراسم اختتامیه دورههای راهیان نور دانشجویی در این دانشگاه، پیشرفتهای امروز کشور را مدیون جانفشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: فرزندان این کشور با نثار خونهای پاک خود بستری را برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار خود نگذاشتند حتی گوشهای از خاک این کشور به دست دشمنان بیافتد، افزود: امروز آحاد جامعه اسلامی در برابر خونهای پاک شهدا مسئول هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بر ضرورت حرکت در مسیر آرمانهای شهدا تأکید کرد و گفت: دفاع از ولایت و حرکت در مسیر ارزشهای انقلاب یکی از مهمترین خواستههای شهدا بود که همواره در وصیت نامههای آن بزرگواران مورد تأکید قرار گرفته است.

نیاز آذری با اشاره به اینکه پیشرفتهای امروز کشورمان در عرصههای علمی، نظامی و صنعتی به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب، ایران در کوچکترین کالاها نیز محتاج غرب بود، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد پیشرفتهای خیره کنندهای در عرصههای مختلف هستیم.

رییس دانشگاه آزاد واحد ساری با بیان اینکه استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال انزوای ایران اسلامی در عرصه جهانی بود، افزود: تحریمهای یک جانبه غرب علیه کشورمان در ۳۵ ساله اخیر تنها گوشهای از تلاشهای ضد انسانی دشمنان در برابر ملت ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در همان سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب با حمایت از رژیم بعث صدام حمله نظامی علیه ایران اسلامی را آغاز کردند، گفت: همه تلاشها و حمایتهای کشورهای غربی در جنگ هشت ساله با ایستادگی و مقاومت ملت ایران با شکست مواجه شد.

نیاز آذری با اشاره به اینکه پیشرفتهای خیره کننده کشورمان در عرصههای مختلف مدیون ایثار و جان فشانیهای رزمندگان در هشت سال مقدس است، ادامه داد: امروز ایران اسلامی در عرصههای علمی به عنوان کشوری اثرگذار درجهان و منطقه مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به دنبال کمرنگ کردن ارزشهای دفاع مقدس در جامعه هستند، تصریح کرد: دشمن با ترویج فرهنگ منحرف غربی تلاش میکند نسل جوان جامعه را با مبانی و ارزشهای دفاع مقدس بیگانه کند.

رییس دانشگاه آزاد ساری، پاسداشت ارزشها و آرمانهای دفاع مقدس را یک رسالت همگانی دانست و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس اتفاق بسیار بزرگ قرن بوده که در قرون گذشته مشابه این اتفاق وجود نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه درس دفاع مقدس باید در سرفصلهای اجباری دروس دانشگاهی گنجانده شود، گفت: ارزشهای طلایی دوران دفاع مقدس باید در دانشگاههای ما به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار