سیمرغ 35/ 3

وزارت فرهنگ در داوری، انتخاب فیلم‌ها و چهره‌ها مداخله نداشته است

وزیر ارشاد اسلامی گفت: این وزارت خانه در داوری و انتخاب فیلم‌ها و چهره‌های سی و پنجمین جشنواره «فیلم فجر» مداخله نداشته است.
کد خبر: ۲۲۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ - 29January 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سیدرضا صالحی‌امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره «فیلم فجر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره امسال یک پیام بسیار مهم دارد و آن امید و نشاط است، اظهار داشت: سینما از حرکت طبیعی خود عبور کرد و در آغاز یک جهش بزرگ است.

وی افزود: ما استراتژی حمایت‌ همه‌جانبه را برای توسعه سینمای ایران انتخاب کرده‌ایم و صنعت سینمای ایران سرمایه بزرگ انسانی دارد که کم‌نظیر است و شاید در منطقه نیز بی‌نظیر باشد. ما با این نیروی انسانی جوانی که وارد سینما شده است به خصوص فیلم‌ اولی‌ها می‌توانیم قدم‌های بسیار بزرگی برداریم، سینمای ایران بخشی از هویت ملی ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سینمای ایران بیانگر دردهای مردم است. آغاز این جشنواره در اهمیت تجلیل از شهدا و آتش‌نشان‌های قهرمان بود.

صالحی‌امیری ادامه داد: اساساً سینماگر با مردم زندگی می‌کند و هویت خود را از مردم می‌گیرد، از این منظر مهم‌ترین کانون مردم در جامعه اهالی سینما هستند.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم صنعت سینما و سینماگران ما سرمایه‌ فرهنگی و اجتماعی و مهم‌تر از همه سرمایه انسانی ما هستند، گفت: باید قدر همه سینماگران را بدانیم. من فکر می‌کنم با اطلاعی که از فیلم‌های جشنواره دارم و گزارشی که جمع آوری شده، جشنواره امسال نسبت به گذشته باشکوه‌تر و زیباتر است.

وزیر ارشاد با اشاره به داوری آثار عنوان کرد: به نظرم باید فیلم‌ها را دید و در روز پایانی که با هم در سالن اختتامیه جمع می‌شویم به قضاوت بنشینیم.

صالحی‌امیری بیان کرد: نکته مهمی را بگویم که بنده به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد در داوری و انتخاب فیلم‌ها و چهره‌ها مداخله نداشتم. هیئت انتخاب همه تلاش خود را کرد که مستقل و آزادانه و بدون کمترین مداخله این کار را انجام دهد.

وی بیان کرد: من با افتخار عرض می‌کنم که دولت نهاد صنفی مطبوعات از جمله خانه سینما را به رسمیت می‌شناسد و تلاش کرده که مسئولیت کار را به خود آنها واگذار کند.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: با اصحاب فرهنگ و هنر جلسه کارشناسی داشتم و جمع‌بندی ابن بود که باید سینمای ایران یک جهش جدی داشته باشد. این جهش به صورت تشکیل یک سازمان نظام صنفی است که همه اصحاب هنر در آن حضور داشته باشند و مسئولیت را به آنها واگذار کنیم.

صالحی‌امیری افزود: قرار شد سه حوزه صنفی پیش‌نویس این مورد را آماده کنند و ما در دولت مقدمات کار را آماده کنیم و به مجلس بفرستیم. آنچه درباره نمایش و عدم نمایش فیلم‌ها مطرح می‌شود، در حوزه هیئت انتخاب داوری است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها