تبیین بیانات رهبری در گفتگوی نعیمی با «دفاع پرس»:

چه توافق انجام شود و چه انجام نشود، باید از ترفندهای دشمن بر حذر بود

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: برحذر بودن از دشمنان امری طبیعی است، چه توافق انجام شود و چه توافقی صورت نگیرد باید از ترفندهای دشمن بر حذر باشیم.
کد خبر: ۴۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸ - 08February 2015

چه توافق انجام شود و چه انجام نشود، باید از ترفندهای دشمن بر حذر بود

مصیب نعیمی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس، در ارتباط با بیانات مقام معظم رهبری، گفت: نکته ای که باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد این است که جمهوری اسلامی یک کشور نظام مند است و تمام مواضع آن بسیار شفاف و هدفمند است و آنچه که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند در برحذر داشتن مردم و سیاسیون از ترفندهای دشمن در کار نظام است.

وی ادامه داد: آنچه که دشمن را مجبور کرده است، جمهوری اسلامی ایران با این قدرت و توان و موقعیت و نفوذ در منطقه و تحولات جهانی، یاد کند؛ استقامت ملت ایران و پایبندی به نظامی است که بنا نهاده بوده است. از این رو رهبر انقلاب، ایرانیان را بر این داشته اند تا با دید عمیق به مسائل نگاه کنند و فریب لبخند دشمن را نخورند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: توافق احتمالی با کشورهایی که علیه جمهوری اسلامی بهانه جویی میکنند و سعی در اختلال در روند داخلی کشورمان دارند در راستای یک سیاست کلانی است که در راس آن رهبر معظم انقلاب قرار دارند و آنچه که دشمن خیال میکرد سالها در جمهوری اسلامی به دلیل طرز تفکرهای متفاوت، تصمیم گیری ها مختلف خواهد بود، اکنون بیش از هر زمان پی برده که وقتی تصمیمی گرفته میشود همه تبعیت میکنند اما برحذر بودن از دشمنان امری طبیعی است، چه توافق انجام شود و چه توافقی صورت نگیرد باید از ترفندهای دشمن بر حذر باشیم.

نعیمی با بیان راههای محدود کردن نفوذ دشمن در داخل اظهار داشت: راههای محدود کردن نفوذ و قدرت دشمن بسیار است در ابتدا اعتماد به نفسی است که در طول این سالها در میان مردم ما با وجود سختیها بوده است، یک اعتماد به نفس درونی که دشمنان هر ترفندی چیدند، جامعه ما در برابر آن مقاومت کرده است.

وی ادامه داد: دومین رویکرد، رسیدن به خودکفایی در زمینههای مختلف است، که از ابزار دشمن در تنگنا قرار دادن ما در این چند ساله بوده است، ولی ما با تمام سختیها در برابر آنها ایستادگی کرده ایم و این باور در ما ایجاد شده است که ما میتوانیم و به خودباوری و شکوفایی رسیده ایم.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار