نقوی حسینی در گفتگو با «دفاع پرس»:

برگزاری نشست های چند جانبه با عدم پذیرش خطوط قرمز ایران، فایده ای ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حقیقت این است وقتی که آمریکایی ها خطوط قرمز را نمی پذیرند و این همه رفتن و آمدن، قصه گفتن و لبخند زدن جهت رسیدن به مذاکرات جامعه هسته ای با کشورهای 1+5 فایده‎ای ندارد.
کد خبر: ۳۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ - 12January 2015

برگزاری نشست های چند جانبه با عدم پذیرش خطوط قرمز ایران، فایده ای ندارد

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که در مذاکرات یک مقدمات عقلی وجود دارد که چارچوب های پذیرش مسیر مذاکره را مشخص می کند و در قسمتی دیگر متن مذاکرات قرار گرفته و در پایان نیز می توان از مذاکرات نتیجه گیری کرد، گفت: در مقدمات هر مذاکرات فرض بر این است که به دنبال این هستیم که می خواهیم بر روی مذاکرات توافق کنیم و یک مشکلی را حل کنیم و دو طرف ضرورت دارد تا به توافقات عمل کنند و اگر چینی فرضی وجود نداشته باشد نمی توان مسیر مذاکرات را طی کرد.


وی با تأکید بر این مطلب که  مقدمه مذاکرات دارای ایرادات و اشکالات بیشمار است، افزود: آمریکایی ها و غربی ها به دنبال حل موضوع هسته ای ایران نیستند و وقتی مقدمات مذاکرات فراهم نباشد معلوم هست خوش بینی به مذاکرات بی نتیجه خواهد بود.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این مطلب که حقیقت این است که ایران خطوط قرمزی دارد که از آن به هیچ وجه عبور نخواهد کرد، اظهار داشت: حقیقت این است وقتی که آمریکایی ها خطوط قرمز را نمی پذیرند و این همه رفتن و آمدن قصه گفتن و لبخند زدن جهت رسیدن به مذاکرات جامعه هسته ای با کشورهای 1+5 فایدهای ندارد.


وی خطاب به کشورهای غربی اذعان داشت: اگر غربی ها خطوط قرمز ایران را قبول دارد بهتر است که به طور حتم و یقین و با صراحت پذیرش تمام خطوط قرمز کشورمان را بیان کند و آنوقت پای میز مذاکرات و نشست هایی در سطح معاونین و وزرا را برگزار کنیم زیرا که برگزاری این نشست ها جز این که وقت ما را تلف می کند فایده ای دیگر ندارد.


نماینده مردم ورامین در خانه ملت، دولت و ملت ایران باید در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قدرت و نفوذ غرب را محدود کنیم، گفت: از لحاظ سیاسی باید از جنبش و کشورهای مستقل و ملتهایی که در تلاشند تا مستقل زندگی کنند باید حمایت کنیم و دستان غرب را در منطقه قطع کنیم و کشورهایی که در منطقه عمال غرب محسوب می شوند پرونده های این کشورها را در منطقه در هم بپیچیم.


وی در خاتمه با تأکید بر این که برای محدود کردن قدرت غرب باید حضور خود را در عرصه ملت ها افزایش دهیم،  گفت: اگربتوانیم در عرصه داخلی ملت ها نفوذ کنیم قطعا خواهیم توانست پایگاه اجتماعی غرب را در منطقه برهم زنیم تا غرب نتواند از پایگاههای خود علیه کشورمان اقداماتی را انجام دهد.
انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها